دنیای مارکتینگ

استراتژی کسب و کار کوچک

استراتژی کسب و کار کوچک

موفقیت یک تجارت کوچک ارتباط زیادی با برنامه بازاریابی تجارت وی دارد. بازاریابی برای جلب مشتریهای ضروری جهت تداوم فعالیتهای تجاری به کار می رود. از استراتژی های بازاریابی برای کمک به مشاغل در دستیابی به اهداف فروش و ابتکارات تجاری استفاده می شود. از طریق تاکتیک های مختلف، بازاریابان برای جلب مشتری مناسب برای تجارت تلاش می کنند.
وقتی صاحبان مشاغل برای نوشتن برنامه بازاریابی خود می نشینند، باید به این فکر کنند که چه چیزی برای تجارت کوچک آنها منطقی است؟ تجارت در بازار چیست؟ آنها باید از کجا شروع کنند؟

معرفی انواع استراتژی بازاریابی برای ایجاد موفقیت در کسب و کار کوچک:

1. ایجاد یک برند تجاری.

برای این که مشتریان مشاغل کوچک و مشتریان بالقوه بدانند شرکتشان چیست ، چه کاری انجام می دهد و به چه معنی است ، باید هویت تجاری مشخصی داشته باشند.
هنگامی که آنها تصمیم گرفتند شرکتشان کیست ، باید آن را با یک نام ، نشان ، رنگ و تصاویر مناسب مطابقت دهند که برند تجاری آنها را به مشتریان منتقل کند.
صاحبان مشاغل کوچک ممکن است تصمیم بگیرند با کمک یک کارمند مستقل یا از طریق همکاری با یک آژانس برندتینگ تجارت خود را ایجاد کنند.
این روند ممکن است پرهزینه باشد ، اما در نهایت ارزش تلاش را دارد.

2. مشتری خود را بشناسید.

چیزی به عنوان یک اندازه متناسب با تمام استراتژی های بازاریابی وجود ندارد. هر حوزه کاری به طیف متفاوتی در بازار نیاز دارد و بنابراین هر شرکتی به یک برنامه بازاریابی ویژه اهداف و نیازهای خود نیاز دارد. مشتری هدف آنها سوالات زیر را می پرسد:

  • اطلاعات جمعیتی آنها چیست؟
  • آن ها چند ساله هستند؟
  • کجا زندگی می کنید؟
  • آنها از چه خدمات آنلاین استفاده می کنند؟
  • چگونه محصولات را جستجو می کنند؟

دانستن این موارد درمورد مشتری هدف به شرکت در تدوین استراتژی جامع و هدفمند بازاریابی کمک می کند که روی کانالهایی تمرکز مند که بهترین نتیجه را به دست می آورند.

3. یک وب سایت ایجاد کنید.

وب سایت ها کارت ویزیت مدرن هستند. وب سایت اساس یک برنامه بازاریابی است. مشاغل می توانند با استفاده از وب سایت خود اطلاعات بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهند ، از طریق موتورهای جستجو ترافیک رایگان پیدا کنند ، مردم را به سمت رسانه های اجتماعی خود سوق دهند و حضور خود را به عنوان مرجع بازاریابی از طریق محتوای مفید تثبیت کنند.

خرید نام دامنه: نام مورد نظر خود را انتخاب کنید ، موجود بودن آن را بررسی کنید و هزینه ماهانه یا سالانه مرتبط با مالکیت این دامنه را پرداخت کنید.

اشتراک میزبانی وب: این جایی است که شرکت دیگری صفحه وب یک شرکت را در سرورهای خود میزبانی می کند و می تواند آن را به مشتریان خود تحویل دهد.

4- از قدرت سئو استفاده کنید.

محبوب ترین راه برای هدایت بازدید وب سایت از طریق جستجوهای گوگل است. با تغییر الگوریتم های گوگل ، شرکت باید اطمینان حاصل کند که کلمات کلیدی صفحه خود را بهینه سازی کند تا اطمینان حاصل کند که در جستجوها رتبه بالایی دارند. ظهور یک سایت در صفحه اول نتایج احتمال کلیک روی آن سایت را بسیار افزایش می دهد. بنابراین این شرکت باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا از وجود آن در جستجوی Google اطمینان حاصل کند.

5. لیستی از Google دریافت کنید.

Google برای کسب و کار من ابزاری مفید برای مشاغل محلی با مشتری محلی است. هنگامی که افراد در همان منطقه با یک شرکت در Google محصول یا خدماتی را که شرکت ارائه می‌دهد جستجو می کنند، این شرکت در جستجوی برتر آنها ظاهر می‌شود.

6. در فیس بوک تبلیغ کنید.

یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن یک گروه خاص ، استفاده از تبلیغات فیس بوک است. یک کسب و کار می تواند تبلیغات خود را بر روی اطلاعات جمعیتی مانند سن ، جنسیت ، مکان ، علایق و عادات آنلاین و موارد دیگر قرار دهد.


برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازاریابی شبکه های اجتماعی و نقش آن در برندینگ! کلیک کنید.


 

7. به مشتریان بالقوه ایمیل ارسال کنید.

استفاده از ایمیل به عنوان یک استراتژی بازاریابی مزایای بسیاری دارد. انجام آن آسان است، می تواند خودکار باشد، ارتباط فوری را فراهم می کند، هزینه بسیار کمی دارد و می تواند به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه برسد.

8. از Google AdWords استفاده کنید.

با Google AdWords می توانید احتمال دیدن نام شما را تا حد زیادی افزایش دهید. Google AdWords گرانتر از سایر روشهای بازاریابی است که ما در اینجا بحث کردیم ، اما هنوز هم باید به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی در نظر گرفته شود. نکته اصلی این است که افراد شما را پیدا کنند.

9- یک تیم کوچک اما کارآمد استخدام کنید.

مشاغل کوچک معمولاً توانایی استخدام یک تیم بزرگ را ندارند. همچنین نمی توانید هزینه کارمندانی را که به کار شما اهمیت نمی دهند و فقط برای موفقیت در کار خود تلاش می کنند، پرداخت نکنید.

جبران زحمات بدون پول:

برای بدست آوردن افراد خوب نیازی نیست که هزینه های کلانی کنید ، اما آنها باید قدردانی را احساس کنند. این احساس قدردانی می تواند انواع مختلفی داشته باشد ، مانند:

  • خودمختاری برای انجام کار خود
  • به افکار آنها گوش فرا دهید و آنها را تجربه کنید
  • مرخصی برای مواردی مانند تعطیلات ، قرارهای ملاقات با پزشک و رویدادهای مهم

در بعضی موارد، این می تواند به معنای دارایی های نامشهود مانند حقوق و مزایا باشد. همچنین نیازی نیست افرادی با تجربه زیاد (که هزینه زیادی دارد) استخدام کنید. کارمندان مستعد با تجربه تخصصی کم یا بدون تجربه می‌‍توانند همان نتایج را با تجربه بیشتر ارائه دهند. کارمند برای کمک به بهترین کار خود باید وفادار باشد و در طولانی مدت با شما بماند. ایجاد احساس ارزشمندی برای هر کارمند یک شروع عالی است. اما این وظیفه شماست که در ذهن و قلب کارگران خود القا کنید که آنها بخشی از کار هستند. آنها مانند دیگران در موفقیت ها و شکست های شرکت سهیم خواهند بود. اما همچنین باید به خاطر تلاش هایشان به کارمندان پاداش دهید و نقاط ضعف آنها را راهنمایی کنید.

10. فعالانه از رقبا یاد بگیرید.

مهم نیست که شرکت شما چند ساله است و در کدام صنعت فعالیت می کنید. همیشه شرکت های موفق دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آنها بیاموزید. به همین دلیل برنامه ریزی استراتژیک بسیار مهم است و دائماً برنامه استراتژیک خود را مرور می کنید.
هنگامی که برنامه خود را ایجاد کردید ، همیشه باید دائما چند سوال بپرسید:

  • این طرح چگونه کار می کند؟
  • آیا ما به اهداف خود می رسیم؟
  • آیا همان کاری را که با آن شروع کردیم انجام می دهیم؟
  • رقبای ما چه می کنند؟
  • چه چیزی می توانیم از آنها یاد بگیریم؟
  • آیا کاری انجام شده است که ما باید کپی کنیم یا اجتناب کنیم؟
  • چه چیزی را می توانیم به یک مزیت رقابتی تبدیل کنیم؟
  • آیا مهم است که رقبای ما چه می کنند؟
  • آیا چیزی در صنعت ما تغییر کرده است که اکنون باید آن را تنظیم کنیم؟

با مرور وب سایت های رقبا، خواندن بیانیه های مطبوعاتی آنها یا نحوه ارجاع به برند های آنها و مشاهده ابزار تجزیه و تحلیل رقبا، پاسخ به بسیاری از این سوالات آسان است. در اینجا لیستی کامل از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا بصورت آنلاین وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

11. وقت و هزینه خود را صرف منابع “همیشه سبز” کنید.

موفق ترین استراتژی ها تمایل دارند که پس از توقف بودجه، به کار خود ادامه دهند. این موارد مخصوصاً برای مشاغل کوچک که همیشه توانایی پرداخت هزینه دیگران را در بازار ندارند بسیار مناسب است.

چگونه منابع “همیشه سبز” ایجاد کنید؟

شما احتمالاً از چندین گزینه خوب در کسب وکار خود مطلع هستید. اغلب اوقات ، رهبران مشاغل کوچک فقط باید طرز تفکر خود را درباره این استراتژی ها تغییر دهند. به عنوان مثال بهینه سازی موتور جستجو یک منبع همیشه سبز است.
افراد زیادی هستند که به دنبال چیزهای آنلاین هستند. اگر تلاش کنید تا وب سایت یا برند خود را در برابر این افراد به نمایش بگذارید، در طولانی مدت نتیجه می‌دهد. بازاریابی محتوا چیز دیگری است. این محتوا شامل فیلم ها، اینفوگرافی ها و هر چیز دیگری است که می توانید ایجاد و منتشر کنید. فروش و بازاریابی مشاغل کوچک معمولاً مستلزم پرداخت هزینه یکبار رویداد و تبلیغات است. این ممکن است به شما در برنده شدن تجارت جدید کمک کند ، اما بلافاصله پس از توقف پرداخت ، جریان فروش متوقف می شود. به عنوان مثال ، شما می توانید از رویدادی حمایت کنید که نام شما را در آن جا معرفی کند.

 

12- فقط مشتریان ایده آل را هدف قرار دهید.

تقریباً هدف هر کسب و کار جذب مشتری جدید است. شرکت های بزرگ معمولاً یک شبکه گسترده ایجاد می کنند. زیرا توانایی مالی آن را دارند. آنها کمپین های کلی فروش و بازاریابی ایجاد می کنند. اما مشاغل کوچک باید بیشتر آگاه و هماهنگ باشند که مشتری ایده آل شما چیست. فقط باید به افراد مناسب توجه کنید. ابتدا شخصیت مشتریان خود را مستقیم بیان کنید. مشتری ایده آل شما کیست و چرا آنها می خواهند با شما کار کنند؟

حالا چند سوال از خود بپرسید:

  • دقیقاً آن اهدافی که می خواهید به آنها برسید چیست؟
  • چگونه می توانید این روش را به آنها بهتر یا بیشتر از سایر شرکتها ارائه دهید؟
  • آنها چگونه می خواهند یا تعامل با شرکتها را انجام می دهند (بصورت آنلاین ، از طریق پیام کوتاه و …)؟
  • آنها وقت خود را کجا می گذرانند (در ماشین ، در فیس بوک و …)؟
  • چه پیامی با آنها طنین انداز است (شما به طور خلاصه پیشنهاد ارزش خود را به اشتراک می گذارید)؟
  • چگونه پیام خود را به اهدافی که در آن وقت خود می گذرانند منتقل کنید؟

پاسخ به این سوالات و عمل به آنها به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را ببرید. وقتی دقیقاً می دانید چه کسی ، چه چیزی و کجا را هدف قرار دهید، واقعاً در جذب مشتری مهارت دارید.

13. از استراتژی های بازاریابی ارزان و در عین حال موثر استفاده کنید.

ما این نکته را با چهار نکته دیگر بررسی کردیم ، اما موفقیت آمیزترین استراتژی ها برای هدایت موثر تجارت کوچک شما اغلب ارزان قیمت است. سرمایه گذاری که آنها را به کار وا می دارد ، حقوق صاحبان سهام است. خوشبختانه، فناوری و منابع در دسترس همه ، شروع کار را آسان می کند و با بیشتر این استراتژی های بازاریابی همراه نیست. اغلب، اما نه همیشه، شروع به دیدن هر نتیجه سه تا شش ماه طول می کشد. یک چرخه ایجاد کنید که به طور مداوم مشتریان جدید، مطبوعات مثبت و استعدادهای عالی را جذب کنید.

  • یک لیست تجاری Google ایجاد کنید و SEO محلی خود را بسازید.
  • از وب سایت های با کیفیت بالا بک لینک دریافت کنید.
  • تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام.
  • آموزش های ویدیویی و سایر محتوای ویدیویی ایجاد کنید.
  • شروع به پخش پادکست کنید.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای هدایت بازدید به وب سایت شما.
  • خبرنامه های ایمیل و سایر پیام های بازاریابی.
  • پیام رسانی متنی با سرنخ ها و مشتری ها برای انتقال آنها از طریق کانال تبدیل شما.
  • پست های عالی وبلاگ ایجاد کنید که باعث ایجاد ترافیک و تبدیل بینندگان می شود.
  • در پادکست تبلیغ کنید.
  • تبلیغات جستجوی Google یا Bing (بسته به هزینه پیشنهاد شما).

گزینه های سنتی بازاریابی مانند پست مستقیم ، بیلبوردها و تبلیغات رادیویی مقرون به صرفه وجود دارد. استراتژی هایی که برای شما بهترین هستند به کسانی که هدف قرار داده اید و منابعی که در دسترس دارید (به ویژه مهارت ها و توانایی های کارمندان) بستگی دارد. چگونه می توان این استراتژی های موفق را برای هدایت تجارت خود پیاده کرد. شما مسئولیت شغل خود را بر عهده دارید ، بنابراین احتمالاً فکر خوبی در مورد آنچه می گذرد و آنچه باید انجام دهید دارید.
با این حساب، نگاهی دوباره به این لیست بیندازید.

  • شما در حال حاضر چه می کنید؟
  • چه چیزی به خوبی کار می کند؟
  • چه چیزی ممکن است نیاز به پیشرفت داشته باشد؟

با انتخاب یک مورد برای انجام این لیست شروع کنید. شاید شما با یک استراتژی بازاریابی شروع کنید ، یا شاید ابتکارات جدیدی را برای احساس ارزشمند بودن کارکنان خود شروع کنید. هنگامی که با یک استراتژی احساس راحتی کردید ، به استراتژی دیگر بروید. ممکن است مدتی طول بکشد (اکثر کارهای خوب انجام می شود) ، اما در اینجا نمی توانید کاری کنید که بتوانید به طور موثر تجارت کوچک خود را هدایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید