بیزینس و کوچینگ, دنیای مارکتینگ

اهمیت مربی کسب و کار برای تجارت شما

اهمیت مربی کسب وکار برای تجارت شما

اگر این مقاله را می‌خوانید، به احتمال زیاد مربی کسب و کار یا شاید حتی مربی پیدا نکرده‌اید (بله، تفاوتی بین این دو وجود دارد). به طور کلی، شرکت‌هایی که مربی یا مربی شغلی پیدا نکرده‌اند، به این دلیل هست که فکر می‌کنند این یک رابطه گران‌قیمت است که توانایی پرداخت هزینه آن را ندارند، ما در این پست اهمیت مربی کسب و کار را برای شما بازگو میکنیم.

حقیقت این است که این رابطه‌ای است که بدون آن نمی‌توانید انجام دهید.

ممکن هست شما کسب‌وکار کوچک خود را شروع کرده باشید، شاید شما فقط کارهای عملی معمول را انجام داده باشید، یا یکی از کسانی بوده‌اید که ایده‌ای عالی داشته‌اید و دانش کسب‌وکار کمی داشته‌اید، یا شاید شغل شخص دیگری را بر عهده داشته باشید.

داستان شما هرچه باشد، احتمالاً شما از این نظر مانند بیشتر صاحبان مشاغل کوچک به نظر می‌رسید. کسب و کار شما توسط دید شما هدایت می‌شود و سعی می‌کنید تمام توان خود را برای حفظ کسب و کار خود بکار بگیرید.

مطمئناً شما نمی‌توانید تمام جوانب کسب و کار خود را بررسی کنید و قبل از به وجود آمدن مشکلات برنامه‌ای برای حل آن داشته باشید. در این مرحله، ممکن است بگویید که بهترین درسی که آموخته‌اید ناشی از اشتباهات شما هست. اما بعد از گذشت زمان زیاد، شما می‌دانید چه چیزی برای کسب‌وکار بهتر است، زیرا این محصول چشم‌انداز شماست. اما در مسیر رسیدن به آیت تجربیات مطمئناً اشتباهات زیادی را انجام داده‌اید.

پس برای حل این مشکلات و استفاده از تجربه نداشته، چه‌کاری باید انجام داد؟

  • آیا نباید از کسی که تجارب زیادی دارد و در کنار کسب‌وکارهای دیگری توانسته آنها را به موفقیت برساند، کمک گرفت؟
  • آیا روحیه “کار به تنهایی” همیشه به بهترین شکل برای تجارت شما منجر می‌شود؟

گزارشات اخیر نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق (94٪) صاحبان مشاغل کوچک مورد بررسی، اهداف مالی خاصی را برای تجارت خود تعیین می‌کنند، با این حال تنها 65٪ اطمینان دارند که به آنها دست خواهند یافت.

این باعث می‌شود 29٪ از صاحبان مشاغل کوچک (تقریباً از هر چهار نفر یک نفر) که اهداف مالی خاصی را برای تجارت خود تعیین کرده‌اند، اما نمی‌توانند با اطمینان بگویند که به آنها می‌رسند. اینجاست که مشاوران و مربیان کسب‌وکار وارد عمل می‌شوند.

مربی کسب و کار در مقابل مشاور تجاری

مربی کسب و کار در مقابل مشاور تجاری

مربی کسب و کار در مقابل مشاور تجاری: تفاوت چیست؟

قبل از اینکه به چرایی مهم بودن استخدام مربی کسب‌وکار بپردازیم، باید تفاوت بین بیزینس کوچ و مشاور را به طور خلاصه بررسی کنیم. هر دو دارایی بسیار ارزشمندی برای صاحبان مشاغل کوچک هستند. اما در عمل یکسری تفاوت‌هایی دارند که قصد داریم در اینجا آنها را بررسی کنیم.

مشاور تجاری:

اصولاً تجارت گرا، رابطه محور (از این رو تعهد بلندمدت) است و هیچ هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند. مشاوران معمولاً نگران رشد و موفقیت کارفرما به عنوان یک فرد هستند. اولین نقش آنها گوش دادن به اهداف، رؤیاها و چالش‌های اداره یک تجارت و ارائه راهکارهای ریز و مشاوره است که هم به صاحب مشاغل فردی و هم به نحوه اداره تجارت کمک می‌کند.

مشاور برای هر صاحب مشاغل کوچک که می‌خواهد رشد کند و مشاغل موفقی را اداره کند، واقعاً ضروری است، خصوصاً با توجه به اینکه روابط مشاور بیش از زمانی که برای ملاقات با آنها صرف می‌شود، هزینه ندارد. با این حال، یک مشاور تجاری هیچ‌وقت جایگزین مربی کسب و کار نمی‌شود. همه آنها برای تجارت شما به اهداف بسیار متفاوت و بسیار ضروری می‌رسند.

مربی کسب‌وکار:

یک مربی کسب و کار به تجارت شما کمک می‌کند تا با وظایف و اهداف خاصی سروکار داشته باشد (به‌عنوان مثال، کمک به فرآیند آوردن شریک تجاری یا مدیریت اجرای برنامه). مربی به تعیین اهداف کمک می‌کند، تعداد جلسات موردنیاز برای رسیدن به هدف را تعیین می‌کند و هزینه خدمات را می‌پردازد. رابطه با مربی یا بیزینس کوچ اغلب کوتاه‌مدت است و شما می‌توانید در طول کار خود از مربیان مختلف بهره‌مند شوید.

مربیان تجارت نیز برای صاحبان مشاغل کوچک ضروری هستند. اما وقتی بسیاری از کارآفرینان این هزینه‌ها را می‌بینند مانع آن می‌شوند. عکس‌العمل داخلی ممکن است این باشد که خودتان بچسبید و مشکل را حل کنید. همان‌طور که در بسیاری از زمینه‌های دیگر کسب و کار خود این کار را انجام داده‌اید. اما نگران نباشید که نمی‌توانید مربی بازرگانی استخدام کنید. شاید این یک واقعیت است که شما توانایی مالی استخدام مربی کسب‌وکار را ندارید.


سولات متداولی درمورد اهداف مربیگری تجارت از ما پرسیدید .

پس مقاله ای آماده کردیم که در آن به اهداف مربیگری تجارت میپردازیم .


 

اما اگر بدانید که چگونه می‌توانید به کمک مربی کسب و کار یا همان بیزینس کوچ به پیشرفت کسب‌وکار خود برسید، حتماً از آنها کمک خواهید گرفت.

 

5 راهی که مربی کسب و کار می‌تواند به تجارت شما کمک کند

راه هایی که مربی کسب و کار می‌تواند به تجارت شما کمک کند

5 راهی که اهمیت مربی کسب و کار را میتواند  برای تجارت شمابازگو کند

به عنوان یک کارآفرین، من به‌عنوان یک متخصص شروع کردم: شما ایده خوبی برای یک پروژه داشتید، و شروع کردید. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید، اکنون در یک کار تخصصی دچار مشکل شده‌اید. این موضوع می‌تواند برای مدتی شما را درگیر کند و سپس حل شود.

اما به زودی خواهید فهمید که دیگر وقت ندارید که در کنار همه کارهایی که باید انجام دهید، یا چالش‌هایی که برای تجربه شما بسیار پیچیده هستند، تمرکز فکری داشته باشید. می‌توانید به این روند ادامه دهید، یا می‌توانید از یک مربی کسب و کار درخواست کمک کنید.

  1. استراتژی و برنامه‌ریزی

مربی شما را به چالش می‌کشد که متفاوت فکر کنید، و اهداف خود را گسترش دهید. مطمئناً، شما از تجارت خود انتظارات زیادی دارید، اما اینکه استراتژی خود را به دور از شخصی که قبلاً در این مسیر گام برداشته است نشان دهید. مخصوصاً مشکلات و مناطقی که نیاز به تقویت دارند، بسیار ارزشمند هستند. شخصی با یک استراتژی منحصربه‌فرد اما اثبات‌شده که ضمن ادامه دادن رویکرد شما، شما را بیش از پیش تحت‌فشار قرار خواهد داد. این می‌تواند باعث شود شما توانایی‌های پنهان خود را بشناسید.

  1. فناوری

فناوری در مشاغل کوچک نقش فزاینده‌ای دارد و ادامه آن دشوار است. فناوری به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا با برقراری ارتباط بهتر با کارمندان، مشتریان و چشم‌اندازهایشان مزیت رقابتی کسب کنند با اتوماتیک کردن فرآیندهای آنها، در وقت صرفه‌جویی کنید و کارایی را بهبود ببخشید. و با استفاده از تجزیه و تحلیل‌های تجاری، عملکرد تجاری را بهبود بخشید. مربیان مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با موفقیت فناوری جدید را به کار گیرند، ادغام‌ها را مدیریت کنند و در مورد بهترین گزینه‌ها برای شرایط منحصربه‌فرد شما مشورت کنند.

  1. مدیریت

مربیان و بیزینس کوچ‌ها به بهبود مهارت‌های مدیریتی و رهبری شما کمک می‌کنند. هرچه تجارت شما رشد کند، نقش شما به یک ظرفیت مدیریتی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد. مربیان ما به شما کمک می‌کنند تا مسائل و تصمیمات دشوار تجاری را طی کنید و به شما کمک می‌کنند تا در ابتدای کار پایه‌ریزی کنید تا بتوانید برخی از طوفان‌های بزرگ مدیریت اجتناب‌ناپذیر را که در پیش دارید کنترل کنید.

مشاوره بازاریابی

مشاوره بازاریابی

  1. مشاوره بازاریابی

به‌ویژه در مراحل اولیه یک تجارت کوچک، کل استراتژی و تلاش بازاریابی بر دوش صاحب مشاغل است. مربیان می‌توانند به شما کمک کنند آنچه را نمی‌بینید، ببینید. یک مربی حرفه‌ای با تجربه در زمینه برند تجاری، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی می‌تواند مقدار و تعداد فروش شما را بالا ببرد و از اجرای موارد بی‌فایده جلوگیری کند.

  1. توسعه تجارت

به‌شرطی که در مورد مقصد خود کاملاً واضح باشید، اکنون خیلی مهم نیست که کجا هستید. مربی به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی از کسب و کار خود را که نیاز به توجه دارند، تأمین کنید تا اطمینان حاصل شود که در مسیر صحیح رشد سالم قرار دارید. شاید مهم‌ترین عامل برای ماندن در مسیر درست، مسئولیت‌پذیر بودن باشد. آسان است که خود را از قلاب و فشار زیاد به کار خارج کنید. یک مربی می‌تواند به عنوان یک شریک پاسخگویی عمل کند، به شما کمک می‌کند تا برای رسیدن به هدف خود در چالش‌ها حرکت کنید.

جمع‌بندی اهمیت بیزنس کوچینگ در تجارت شما

برای روشن شدن این موضوع باید بگوییم: راهنمایی و مشاوره یک خیابان دو طرفه است. وقتی در رابطه تلاش می‌کنید بیشترین بهره را می‌گیرید. شما هنوز هم باید تجارت خود را اداره کنید و مسئولیت آنچه اتفاق می افتد بر عهده شماست.

مانند هر رابطه‌ای، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همیشه رابطه‌ای کاملاً مناسب شما باشد. صاحبان مشاغل کوچک که برای گزارش ما مصاحبه کردند، هشدار دادند که همه مربیان یا مربیان کارآمد نیستند و ارزش پولی که دریافت می‌کنند را ندارند. اما آنها دریافته‌اند که اینترنت، یافتن مربیان واجد شرایط را که به شرکت‌های خود ارزش‌افزوده می‌دهند آسان‌تر کرده است. همین شرکت‌ها در ادامه گفتند که آموزش خوب از ارزش بالایی برخوردار است. در واقع، ارزش سرمایه‌گذاری آنها در این زمینه‌ها بیش از مبلغی بود که پرداخت کرده بودند.

فضای کسب و کار به‌طور مداوم در پیچیدگی و با سرعتی سریع رشد می‌کند. به خاطر داشته باشید که هرچه تجارت شما در مراحل رشد خود پیش می‌رود، چالش‌های عمده کسب‌وکار شما نیز ناگزیر تغییر خواهد کرد. همچنین بدانید که این چالش‌های جدید نیاز به تغییراتی در نحوه اداره تجارت خود دارند. اگر می‌خواهید در میان رشد و تغییر، رقابتی باقی بمانید.

حال شما درمورد اهمیت مربی کسب و کار اطلاعاتی کسب کرده اید، سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید