دنیای مارکتینگ, مشاوره کسب وکار

7علت ارزشمندی تحقیقات بازاریابی در تجارت

تحقیقات بازاریابی برای تجارت

نادیده گرفتن اهمیت تحقیقات بازاریابی در ابتدای کسب و کار آسان است. وقتی برای اولین بار به یک ایده تجاری فکر می کنید ، صرف ساعت ها برای تحقیق در بازار، آخرین چیزی است که ذهن شما را به خود مشغول می کند. بیشتر ما ترجیح می دهیم بلافاصله شروع به تولید و فروش محصولات کنیم تا این که به ارزش تحقیقات بازاریابی فکر کنیم.

اما برای هر نوع کسب وکار ، نیاز واقعی به تحقیقات بازار وجود دارد. این امر به ویژه در مورد کسب و کارهای کوچک اهمیت دیگری دارد. زیرا چند ماه اول می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. کسب و کار جدید در کوتاه مدت به فروش و مشتری نیاز دارند و تحقیقات بازار می تواند اطمینان حاصل کند که این مشتری و فروش متوقف نمی شود.

در این مقاله ، برخی از مفاهیم اساسی تحقیقات بازاریابی را توضیح خواهیم داد. همچنین توضیح می دهیم که چرا تحقیقات بازاریابی مهم است. اگر می خواهید به روز باشید ، باید راهنمای گام به گام آخرین روند بازاریابی را در آکادمی کسب و کار مواساتی دنبال کنید.

Market-Research

اصلا تحقیقات بازار چیست؟

قبل از اینکه بتوانید اهمیت تحقیقات بازار را درک کنید ، باید بدانید که چیست؟ تحقیقات بازار مربوط به یک سبک یا فعالیت خاص نیست ، بلکه فقط همان چیزی است که کسب و کار تلاش خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان هدف خود می خوانند.

گرچه کارهایی مانند نظرسنجی ها و گروه های خاص کاربران می توانند به شما کمک کنند ، اما کاملاً ضروری نیستند و تنها کارهایی نیستند که می توانید برای تحقیق در مورد بازار هدف خود انجام دهید.

در اینجا چند کار وجود دارد که می تواند بخشی از تحقیقات بازار شما باشد:

با مخاطبینی که بخشی از بازار هدف شما هستند مکالمه کوتاه داشته باشید. فرض کنید شما به دنبال راه اندازی سرویس عکاسی عروسی هستید. با مخاطبینی که ازدواج کرده اند یا قصد آن را دارند صحبت کنید و از تجربه کار با عکاس بپرسید. حتی یک مکالمه 5 دقیقه ای می تواند بینشی در مورد چگونگی اداره کسب و کار شما ایجاد کند.

گروه های فیس بوک و توییتر و اینستاگرام و تلگرام

این شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند روشی رایگان و کم زحمت برای دسترسی آنلاین به مشتریان هدف خود و پرسش از آنها فراهم کنید. حتی اگر قوانین گروه اجازه می دهد ، می توانید برای تبلیغ کار خود به این گروه ها برگردید.

یک فرم نظرسنجی به وب سایت خود اضافه کنید

اگر از قبل وب سایتی برای کسب و کار کوچک خود دارید ، می توانید به مشتریان بالقوه تخفیف کمی برای تکمیل نظرسنجی ارائه دهید. این آموزش در مورد فرم های تحقیق آنلاین در بازار می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

فعالیت های ذکر شده در بالا تنها برخی از وظایفی است که می تواند بخشی از تحقیقات بازار شما باشد. در حقیقت ، تا زمانی که در نهایت از نیازها ، رفتارها و علایق بازار هدف خود مطلع شوید ، می توانید هر کاری را به عنوان یک فعالیت تحقیق در بازار طبقه بندی کنید.

The-importance-of-marketing-research

اهمیت تحقیقات بازاریابی

این هفت دلیل مهم بودن تحقیقات بازار ، به ویژه برای استارت اپ ها و کسب و کارهای کوچک است:

  1. فرصت های شغلی را به راحتی کشف کنید

پس از انجام تحقیقات بازار ، برای شما روشن خواهد شد که می خواهید به چه کسی دسترسی داشته باشید ، به کجا می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و به چه چیزهایی علاقه مند هستند. هنگامی که این موارد را تعیین کردید ، به راحتی می توانید فرصت های شغلی را کشف کنید. مثلا:

ایجاد مشارکت با سایر شرکت ها.

دانستن اینکه مشتریان شما چه افرادی هستند ، مانند اطلاعات جمعیتی ، می تواند به شما کمک کند شرکت های کوچک دیگری را برای خدمات دهی به آنها پیدا کنید. شما می توانید با این شرکت ها تجارت کنید و تبلیغات مشترکی بدست آورید که به سود هر دو طرف باشد.

Find-new-sites-to-sell

سایت های جدیدی برای فروش پیدا کنید

دانستن مناطق جغرافیایی که بیشتر مشتریان هدف شما در آن زندگی می کنند ، به شما امکان می دهد کمپین های هدفمند جذابی متناسب با نیازها و فرهنگ آن منطقه ایجاد کنید.

  1. ریسک کمتر تجاری

طبق بررسی هایی که انجام شده است ، تقریبا نیمی از کسب و کاری که کارمند استخدام می کنند پس از سال پنجم به کار خود ادامه نمی دهند. راه اطمینان از طولانی تر بودن تجارت شما این است که از فروش و مشتری مداوم برخوردار شوید. برای این کار باید در مورد بازار تحقیق کنید.

تحقیقات منظم در زمان های خاص بازار راهی برای دستیابی به مشتریان موجود و مشتریان بالقوه شما خواهد بود تا اطمینان حاصل کنید که هنوز نیاز آنها را برآورده می کنید. نحوه استفاده از این به شرح زیر است:

طرح ها و محصولات جدید را قبل از عرضه آزمایش کنید. قبل از شروع تغییر اساسی در کسب و کار خود ، می توانید آن را در زیرمجموعه کوچکتر مخاطبان خود آزمایش کنید تا ببینید آیا از این تغییر استقبال می شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک محصول جدید را طراحی کنید ، طراحی جدید را به خریداران بیشتر نشان دهید. از آنها سوال کنید که آیا احتمال خرید محصول جدید در مقابل طرح قدیمی وجود دارد؟

در حالت ایده آل ، تجارت کوچک شما باید مشتری های مکرری داشته باشد. اگر آنها برنگشتند ، می توانید از مشتریان گذشته نظرسنجی کنید یا یک گروه متمرکز ایجاد کنید تا ببینید چرا هیچ فروش دوباره نداشته اید.

اگر محبوب ترین محصول شما سه ماه متوالی با افت گسترده فروش روبرو شده است ، باید بدانید که قبل از اینکه درآمد شما کاملاً خراب شود ، چگونه آن را اصلاح کنید. از مشتریان در مورد محصول نظرسنجی کنید و بفهمید مشکل از کجاست. این موضوع می تواند مربوط به کیفیت پایین محصول یا عملکرد فروشگاه آنلاین شما باشد.

  1. ایجاد عناصر تبلیغاتی مرتبط با مشتریان

اگر تا به حال فکر کرده اید که هنگام انجام تحقیقات کامل در بازار ، چه متن یا تصویری را باید در آگهی های تبلیغاتی ، حساب های وب سایت یا شبکه های اجتماعی قرار دهید ، می دانید دقیقاً چه کاری انجام دهید. از آنجا که مشتریان هدف شما قبلاً همه خواسته ها ، نیازها و ناامیدی های خود را از شما ابراز کرده اند ، شما می دانید هنگام شروع به کار در ایجاد تبلیغات بازاریابی خود ، دقیقاً باید به چه موضوعی رسیدگی کنید و چگونه باید آن را رفع کنید.

marketing advertisements

در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که ایجاد تبلیغات بازاریابی در آنها آسان خواهد بود:

دانستن اینکه آیا مشتریان محصولات و خدمات شما را یک ضرورت می دانند یا یک لوکس بودن می تواند به شما کمک کند تا برچسب ها ، بروشورها و وب سایت محصولات را متناسب با برداشت آنها از محصولات خود را طراحی کنید.

تعیین گروه سنی مشتریان می تواند به شما بگوید که از چه زبانی در عناصر تبلیغاتی خود استفاده کنید. نوع نوشتن شما برای مخاطب بچه های خردسال متفاوت از خطاب به افراد جوان خواهد بود.

  1. محل تبلیغ خود را بررسی کنید

یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب و کار با آن روبرو هستند کمبود بودجه است. به همین دلیل ، بودجه بازاریابی شما باید بهینه شود تا بهترین بازده ممکن را به شما ارائه دهد. تحقیقات بازاری که انجام می دهید می تواند اطمینان حاصل کند که شما در کانال هایی که به احتمال زیاد پیام شما را در آن مشاهده می کنند ، به مخاطب مورد نظر خود می رسید.

برخی از مزایا بودجه بندی که در تحقیقات بازار می تواند به شما کمک کند:

  • خرید تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اگر تحقیقات بازار شما نشان داد که مخاطبان هدف شما بیشتر وقت خود را در اینستاگرام و تلگرام می گذرانند و هرگز از توییتر استفاده نمی کنند ، پس می دانید که بیشتر بودجه تبلیغات شبکه های اجتماعی شما باید به اینستاگرام و تلگرام هدایت شود و توییتر را فراموش کنید.

  • آگهی ها و پوسترها را قرار دهید

دانستن فضاهای فیزیکی که مشتری شما وقت خود را در آن سپری می کند ، به شما می گوید که بهترین مکان برای قرار دادن تبلیغات شما کجاست. به عنوان مثال ، دانشجویان ممکن است در دانشگاه باشند ، بنابراین قرار دادن تبلیغات در آن مکان به این معنی است که می توانید بیلبوردهای تبلیغاتی را در محوطه دانشگاه یا خارج از آن که دانشجویان یه صورت مکرر رفت و آمد می کنند ، بررسی کنید.

  • هدف گذاری تبلیغات

تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک اغلب می توانند دقیقاً هدف قرار بگیرند. این بدان معنی است که شما می توانید نه تنها بر اساس داده های جمعیتی معمول خود ، بلکه براساس رفتارهای آنلاین ، مرحله زندگی و علایق نیز هدف قرار دهید. اگر واقعاً مشتریان خود را بشناسید ، می توانید پتانسیل هدف گیری خود را به حداکثر برسانید.

  1. عملکرد بهتر از رقبا

کسب و کاری که مشتریان خود را بهتر می شناسند تمایل دارند درآمد بیشتری کسب کنند. اگر می توانید در شناخت نیازهای مشتریان و هدف خود برای برآورده ساختن این نیازها ، از رقبای خود پیشی بگیرید ، شانس بیشتری برای ایستادگی در رقابت دارید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از تحقیقات بازار برای پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید:

مشتریان ناراضی را هدف قرار دهید:

پرسیدن از مشتریان هدف در مورد ناامیدی از محصولات رقبا یا خواندن نظرات محصولات آنها می تواند به شما کمک کند محصولات خود را برای مخاطبانی که قصد تغییر نام تجاری را دارند بهبود ببخشید.

بخش مشتری با درآمد کم را پیدا کنید:

  • تحقیقات بازار شما ممکن است نشان دهد که بخشی از بازار وجود دارد که رقبا از آن غافل شده اند. این بخش جدیدی از مشتری را برای دسترسی به شما فراهم می کند.
  • نیازهای مشتری رفع نشده را شناسایی کنید
  • در حین انجام تحقیقات بازار ، ممکن است برخی از نکات درد یا خواسته های مشتری را کشف کنید که در مطالب بازاریابی رقبای شما پوشش داده نشده است. سعی کنید آن را در بازاریابی خود بگنجانید و ببینید آیا نتایج نشان دهنده افزایش فروش است.
  1. اهداف بهتری برای تجارت خود تعیین کنید

وقتی صاحبان کسب و کار برای تجارت خود اهدافی تعیین می کنند ، معمولاً مربوط به فروش یا رشد مشتری است. اما بدون تحقیقات بازار ، قادر نخواهید بود تشخیص دهید که هدف شما قابل دستیابی است و در مرحله اول چگونه می توان به آن دست یافت.

ممکن است بگویید می خواهید تا پایان سه ماهه بعدی فروش خود را دو برابر کنید. اگر نمی دانید اندازه بازار هدف شما بیش از دو برابر تعداد مشتریان فعلی شما است ، از کجا می دانید این هدف امکان پذیر است؟ بدون دانستن اندازه فعلی بازار بالقوه خود ، فقط اهداف تصادفی را تعیین خواهید کرد.

از طریق تحقیقات بازار ، قادر خواهید بود روندهای خاصی را که می خواهید مشتری خود را رشد دهید ، شناسایی کنید. به عنوان مثال ، آیا می خواهید مشتریان خود را با یک بخش جدید و بازار بکر رشد دهید؟ یا هنوز در میان مخاطبان فعلی خود جایی برای رشد دارید؟

  1. تصمیم گیری ساده با تحقیقات بازار

نیاز و اهمیت تحقیقات بازاریابی غالباً هنگام تصمیم گیری های دشوار تجاری بوجود می آید. به جای داشتن معیارهای دلخواه برای تصمیماتی که به عنوان صاحب کسب و کار می گیرید ، همیشه می توانید به گزارش تحقیقات بازار خود مراجعه کنید. بر اساس این گزارش ، آیا این تصمیم منجر به مشتری بیشتر می شود؟ آیا می توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید که احتمال خرید از شما دارند؟

اگرچه همه تصمیمات نباید با تحقیقات بازار حل و فصل شوند ، اما چندین مورد می توانند باشند ، مانند:

  •     بودجه تبلیغات یا بازاریابی شما کجا هزینه می شود
  •     خواه تقاضای کالای جدیدی وجود دارد که می خواهید آن را بسازید
  •     نیاز به فروشگاه در مکان جدیدی دارید
  •     بررسی محصولاتی برای توقف و بهبود آنها
  •     چگونه قیمت تمام پیشنهادات خود را تعیین کنیم

از طریق تحقیق در بازار ، تصمیمات آگاهانه تری خواهید گرفت تا اینکه حدس بزنید که سرنوشت کارتان چگونه خواهد بود؟

اکنون که به اهمیت تحقیقات بازاریابی پی بردید ، زمان شروع فرآیند فرا رسیده است. از وظیفه ای که پیش رو دارید نترسید. درعوض ، فقط با جمع آوری اطلاعات در مورد این دو مورد شروع کنید: مشتری هدف و رقبا.

 

نیازی نیست بلافاصله همه اطلاعات را بدست آورید. به هر حال ، ممکن است احساسات مشتریان هدف شما با گذشت زمان تغییر کند. همچنین ، به عنوان یک صاحب کسب و کار ، نمی توانید تمام وقت خود را صرف جستجو و فراموش کردن در مورد اجرا کنید.

جمع بندی و اهمیت تحقیقات بازار برای تجارت شما

اکنون که نیاز به تحقیق در بازار را درک کردید ، آماده شروع هستید. برای انجام تحقیقات بازار ، مجبور نیستید هزینه زیادی برای گروه های متمرکز و نظرسنجی های گسترده اختصاص دهید. اما مهم است که در مرحله اول تحقیقات بازار خود را انجام دهید.

وقتی که لیست کاملی از اطلاعات جمعیتی ، نیازها و ناامیدی های بازار هدف خود را بدست آورید ، می توانید ضمن رشد تجارت خود از مزایای ذکر شده در بالا بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید