بیزینس و کوچینگ

نکات مهم برای کوچینگ موفق

نکات مهم برای کوچینگ موفق

این نکات راهنمایی‌هایی را برای کسانی که علاقه به بیزینس کوچ دارند فراهم می‌کند، تا شانس خود را برای ایجاد بیشترین تأثیر ممکن بر مدیران و مشتریان جدید افزایش دهند. شاید در نگاه اول فکر کنید که فقط داشتن تجربه زیاد از مشاوره به کسب‌وکارهای مختلف برای دادن یه کوچ کافی هست.

اما بر عکس این موضوع، شما باید با دانش بالا نسبت به برگزاری جلسات و داشتن یک برنامه برای گفتگو و بررسی نیازهای مشتری داشته باشید.

شما به‌عنوان کسی که قرار هست به کسب‌وکارهای مختلف کمک کنید تا پیشرفت کنند، باید یاد بگیرید که بر اساس نیازهای مشتریان، برای آنها دستورالعمل‌هایی را تنظیم کنید.

در ادامه ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه بتوانید یک کوچینگ موفق را داشته باشید.

بارها و بارها می‌شنویم که مدیران در مورد تأثیر کوچینگ بر آنها اظهارنظر می‌کنند. هیچ نقش دیگری در کسب‌وکار وجود ندارد که بتواند به‌اندازه نقش کوچینگ تأثیر بگذارد.

درک این تأثیر برای مربی حیاتی است.

مهم است که فلسفه مربیگری شخصی خود را درک کنید. این درک به شما این امکان را می‌دهد که در نحوه ارائه آموزش ثابت باشید.

آیا شما مربی‌ای هستید که می‌خواهید مهارت‌های مشتری را توسعه دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها از شرکت در کوچ لذت می‌برند؟

یا اینکه شما از آن دسته افرادی هستید که فقط می‌گوید “من می‌خواهم پروژه جدید بگیرم“.

مشتریانی که قرار هست با آنها جلسات کوچینگ برقرار کنید را بشناسید

شناخت مشتری

مشتریانی که قرار هست با آنها جلسات کوچینگ برقرار کنید را بشناسید

برای اینکه بتوانید بهتر آنها را بشناسید باید سعی کنید از آنها بپرسید:

  •     “چرا این کوچینگ را انجام می‌دهید؟”
  •     در این مدت به چه چیزی می‌خواهید برسید؟

احتمالاً از پاسخ‌های آنها به‌شدت شگفت‌زده خواهید شد، پس حتماً به‌دقت گوش دهید. ضروری است که در برآوردن نیازها و اهداف آنها احساس راحتی کنید.

اعتبار خود را حفظ کنید و اطلاعات خود را به‌روز کنید.

آموزش عاملی است که همیشه در حال تغییر است. ضروری است که دانش خود را با حفظ اعتبار خود و شرکت در دوره‌های منظم که به توسعه آموزش شما کمک می‌کند، به‌روز کنید.

از قوانین رفتاری در کوچینگ خود آگاه باشید

کوچ خاص شما باید یک آیین‌نامه رفتاری برای مشتریان خود ایجاد کرده باشد.

اینها مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را ارائه می‌دهند که در صورت رعایت آنها، محیطی امن و مثبت برای شما و کوچ شونده فراهم می‌کند.

شخص کوچ شونده را درگیر کنید

این کمک‌ها می‌تواند به‌صورت کمک در طول جلسات کوچینگ یا صرفاً به‌عنوان حمایت‌های بدون پرداخت پول توسط شما باشد.

موارد زیر را می‌توانید در جلسات تمرینی و مشاوره‌های دیگری که انجام می‌دهید، ارائه کنید:

  •     هر کمک و حمایتی را که آنها مایل به ارائه هستند ارائه کنید.
  •     برای توضیح فلسفه مربیگری و انتظارات خود از عملکرد مشتری، جلسه‌ای را تشکیل دهید.
  •     مجموعه سازمان را تشویق کنید تا از این برنامه‌ریزی‌ها و انتظارات حمایت کنند.
  •     آنها را تشویق کنید که مدیران خود را به‌طور مثبت همراهی کنند.
  •     نشان دهید که مایلید به نگرانی‌ها و مسائل آنها گوش دهید.
  •     تاکید کنید که رشد شرکتشان یک تلاش گروهی است.
صبر و شکیبایی خودتان را افزایش دهید

صبر و شکیبایی

صبر و شکیبایی خودتان را افزایش دهید

چه یک بیزینس کوچ تازه‌کار باشید و چه چند سال کار کرده باشید، همه مربیان به صبر زیادی نیاز دارند.

هدایت یک گروه از افراد از طریق توسعه مهارت‌ها در بهترین زمان، یک چالش است.

اگر احساس می‌کنید که مشکلاتی در حال رخ دادن است، کافی است کمی تأمل کنید، درباره وضعیت تجدیدنظر کنید و سپس راه دیگری را ادامه دهید یا امتحان کنید. اگر این یک مشکل مداوم برای شماست، یک بیزینس کوچ حرفه‌ای و باتجربه پیدا کنید که می‌تواند به شما توصیه‌های اضافی بدهد. موفقیت بودن یک شرکت، نشانه یک تلاش گروهی است. مربیان الگوهای بسیار کلی هستند و باید همیشه در رفتارشان با سایر افراد سازمان، احترام قائل شوند.

شکست در برنامه‌ریزی منجر به عدم موفقیت مشتری و سازمان خواهد شد

حتی باتجربه‌ترین مربی هم نیاز به برنامه‌ریزی دارد. برنامه‌ریزی شانس برگزاری یکنواخت و مؤثر جلسات را افزایش می‌دهد.

به بهتر شدن ادامه دهید!

بهبود به‌عنوان یک بیزینس کوچ چیزی فراتر از شرکت در دوره‌ها و گرفتن گواهینامه است. خودارزیابی یک مهارت ضروری است. بعد از جلسات آموزشی از خود بپرسید:

  •     در طول جلسه چه کارهای خوبی انجام دادید؟
  •     چه چیزهایی را می‌توانم بهبود ببخشم؟
  •     مشتریان چه دستاوردهایی داشته‌اند؟

پاسخ به این سؤالات شما را راهنمایی می‌کند تا در آموزش خود تغییراتی ایجاد کنید. درخواست از بیزینس کوچ باتجربه تر برای تماشای جلسات شما و ارائه بازخورد، راه بسیار موثری برای ادامه پیشرفت است.

مربیان موفق در مورد نحوه استفاده از بازخورد محتاط هستند و متوجه می‌شوند که بازخورد ضعیف یا ناقص می‌تواند مدیران را عصبانی و ناراحت کند یا حتی باعث شود آنها احساس خوبی نسبت به کوچینگ ، نداشته باشند.

اظهارنظرهای مبهم، متکبرانه یا نادیده انگاشته می‌تواند مشتری شما را در حالت تدافعی قرار دهد و اعتماد که نقش مهمی دارد را در رابطه شما از بین ببرد.

هنگام ارائه بازخورد، بیزینس کوج باید تلاش کند تا آن را روشن کند، سپس مرتبط کند، آن را ارزیابی کنند و مفید و مثبت کنند، تا در نهایت بتوانند فرد را به سمت تغییرات جدید سوق دهند.

مرزهای کاری خودتان را به‌عنوان بیزینس کوچ تعیین کنید

تعیین مرز ها

مرزهای کاری خودتان را به‌عنوان بیزینس کوچ تعیین کنید

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌هایی که ما با مربیان تازه‌کار داریم این است که نتوانند مشتریان خود را در صورت مشکلات کوتاه‌مدت، کنترل کنند.

یکی از راه‌های غلبه بر این موضوع این است که مطمئن شوید محدودیت‌هایی را برای مدیران در نظر گرفته‌اید تا حد و حدود و زمان انتقاد و نظرات خود را بدانند.

با انجام این کار ساده، کنترل جلسات آموزشی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

چه چیزی را باید بررسی کنید؟

راه‌هایی برای افزایش مشارکت در گروه پیدا کنید.

  •     آیا نقصی در فعالیت یا تکنیک وجود دارد؟
  •     آیا یک کارمند خاص در شرکت است که به کمک شما نیاز دارد؟
  •     آیا افراد سازمان از دستورالعمل‌هایی که به آنها می‌دهید پیروی می‌کنند یا نیاز به تکرار توضیح دارید؟

به یاد داشته باشید که بیش از 60 درصد از هر پیامی از زبان بدن می‌آید. کاری کنید که اعمالتان مطابق با کلمات شما باشد. وقتی آماده توضیح دادن یک آموزش، مهارت یا تاکتیک هستید، سعی کنید به‌جای صحبت کردن در مورد آن، آن را به‌صورت عملی نشان دهید. انجام این کار معمولاً سریع‌تر است و شانس بسیار بیشتری وجود دارد که مدیران و مشتریان، آنچه موردنیاز آنها است را بهتر درک کنند.

در مورد کارهای مهم مشتری بازخوردی داشته باشید

بازخورد یک راه عالی برای یادگیری و توسعه مشتریان است و راه‌هایی برای ارائه بازخورد شما وجود دارد تا برای آنها موثرتر باشد. هنگام ارائه بازخورد به آنها، از رویکرد “ساندویچ” استفاده کنید.

نظرات اصلاحی را با نظر مثبت در هر دو طرف قرار دهید. به‌عنوان مثال، “این یک موقعیت عالی است، مطمئن شوید که اینکار با کمک سرمایه‌گذاری صحیح انجام می‌شود.” در این صورت اکنون آنها اطلاعات مفیدی دارند و از تلاش خود راضی هستند.

خطرات را درک می‌کنید؟

ضروری است که یک مربی محیط امنی را برای مشتری برای تمرین و پیشرفت فراهم کند. در ابتدای جلسه، نقاطی از شرکت را که در آن نیاز به اصلاح دارید بررسی کنید. به دنبال هر چیزی باشید که ممکن است باعث مشکلاتی در آینده کسب‌وکار آنها ایجاد کند.

همچنین، مطمئن شوید که دستورالعمل‌هایی که ارائه می‌کنید ریسک بالایی نداشته باشند. همیشه برای مشکلات احتمالی برنامه‌هایی را داشته باشید.

من می‌دانم که شما خدمات بزرگی انجام می‌دهید

گاهی اوقات کوچینگ ممکن است دشوار باشد. ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید از اینکار دور شوید، زیرا همه‌چیز آن‌طور که شما می‌خواهید پیش نمی‌رود.

دست نگه دارید و به خاطر داشته باشید که با وجود تمام این موارد، اگر مراحل بالا را دنبال کنید، تأثیر بسیار مثبت، طولانی‌مدت بر مشتریان خود می‌گذارید.

مهارت ضروری برای کوچینگ مؤثر

مهارت ضروری برای کوچینگ مؤثر

کوچینگ سال‌هاست که در بسیاری از زمینه‌ها شناخته شده است. مدیران و رهبران باتجربه شروع به درک مهارت‌های کوچینگ به‌عنوان یک مکمل حیاتی برای ابزار اثربخشی کسب‌وکار خود می‌کنند.

بنابراین، اگر شما یک مدیر، یک رهبر، یا حتی یک شریک تجاری مالی هستید که از نیاز به کوچینگ  دارید، چه مهارت‌های کلیدی را برای مؤثر بودن بیزینس کوچ باید بررسی کنید؟

گوش دادن صحیح

وقتی بزرگ شدیم به‌طور رسمی خواندن و نوشتن به ما یاد داده شد، اما به ما یاد ندادند چگونه گوش کنیم. با این حال، وقتی صحبت از کسب‌وکار به میان می‌آید، گوش دادن احتمالاً یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید در اختیار داشت. اگر شما نقش کوچینگ را بر عهده می‌گیرید، باید یاد بگیرید که با تمرکز واقعی گوش دهید و تمام قضاوت‌ها و نظرات خود را فعلاً نگه دارید. شما همچنین نه تنها به کلمات، بلکه به نشانه‌های غیرکلامی مانند زبان بدن نیز باید گوش دهید. این شاید یکی از سخت‌ترین زمینه‌ها برای بهبود باشد و نیاز به توجه و تمرین واقعاً متمرکزی دارد. همچنین به نسبت صحبت کردن و شنیدن خود توجه کنید. تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی در نتایج به‌دست آمده ایجاد کند.

سؤال کردن

سؤال پرسیدن، مکالمه را دقیق‌تر می‌کند و امکان گفتگوی فعال‌تری را فراهم می‌کند. سؤالات باز بپرسید که امکان کاوش بیشتر در موردنیاز او را فراهم می‌کند.

با پرسیدن سؤالات باز، به کوچ شونده فرصت می‌دهید تا پاسخ‌های خود را پیدا کنند. وقتی افراد خودشان پاسخ‌ها را پیدا می‌کنند، این به آنها قدرت خوبی برای شناسایی دقیق اهداف می‌دهد.

اکثر ما می‌توانیم سؤال بپرسیم. هنگام کوچینگ، باید از سؤالات قوی استفاده کنید. این سؤالات عبارت‌اند از:

  •     چه چیزی می‌خواهید؟
  •     چه چیزی مهم است؟
  •     اولین قدم شما چیست؟
  •     چه گزینه‌هایی وجود دارد؟
  •     انتظارات شما بعد از کوچینگ چیست؟
  •     چقدر می‌توانید زمان بگذارید؟
  •     چه مقدار انگیزه برای انجام تمرینات و برنامه‌ها دارید؟

اینها سؤالاتی هست که در اولین جلسه باید از شخص مشتری بپرسید تا بتوانید درک بیشتری از نیازهای او کسب کنید.

تشویق و حمایت

تشویق و حمایت در طول کوچینگ می‌تواند تفاوت بین ادامه دادن یا تسلیم شدن فرد باشد.

در برخی اوقات ممکن است که شخص کوچ شونده فراموش کند که چه مقدار نیاز به تلاش و داشتن انگیزه بیشتر دارد.

نشان دادن اینکه مشتریان تا کجا پیش رفته‌اند یک گزینه خوب برای انگیزه دادن است.

تمرکز خود را بر روی مشتری خود حفظ کنید

تمرکز خود را بر روی مشتری خود حفظ کنید

هنگامی که شما در نقش مربی هستید، تمرکز شما باید 100% روی مشتری و دستور کار او باشد. این بدان معناست که تمام توجه خود را به مشتری معطوف کنید و دستور کار خود را از راه دور در زمان‌های مختلف بررسی کنید.

رهبران عمل‌گرا – که به جنبه‌های عملی اجرا اهمیت می‌دهند – درک می‌کنند که کلید موفقیت: افزایش توانایی، شایستگی و مهارت‌های کسانی است که با آنها کار می‌کنند.

آنها قدردانی می‌کنند که باید در کنار افرادی باشند که آنها را رهبری می‌کنند. آنها باید بیش از یک مدیر، سرپرست یا حتی رؤیاپرداز باشند. آنها باید برای موفقیت سازمان شریک باشند، شرکای واقعی. آنها می‌دانند که موفقیت جزء دستاوردهای کسانی است که با آنها کار می‌کنند. به این ترتیب، رهبران عملگرا اهمیت حیاتی آموزش را تشخیص می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که مشارکت مربیگری به نحوه تعامل آنها با افرادی که رهبری می‌کنند بسیار وابسته است. هیچ‌چیز مهم‌تر از نحوه گوش دادن، جذب، تفکر، پرسش و ارائه بازخورد در چارچوب یک گفتگوی مربیگری نیست.

نتیجه گیری

با توجه به همه موارد گفته شده باز هم مهارت هایی هست که شما به عنوان بیزینس کوچ موفق باید بدانید و یاد بگیرید ولی امروز متوجه به اهمیت برخورد با مشتریان ، جلسات و مهم تر از همه این ها درمورد صبر و شکیبایی یک بیزینس کوچ موفق شدید.

دیدگاهتان را بنویسید