بیزینس و کوچینگ

شروع کسب و کار کوچینگ

آمادگی برای شروع بیزینس کوچینگ

آمادگی برای ارائه خدمات بیزینس کوچینگ:

هنگامی‌که در دوره‌های مرتبط با تربیت کوچ شرکت کردید و با سابقه مربیگری کسب‌و‌کار و عملکرد داخلی صنعت کوچینگ کسب‌و‌کار آشنا شدید، می‌توانید شروع بیزینس کوچینگ خود را آغاز کنید. برای اینکه بتوانید خدمات مربیگری کسب و کار خود را در مسیر درست باز کنید، باید مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار خود را بدانید.

آماده سازی:

همانطور که برای یک جلسه مربیگری با یک مشتری آماده می‌شوید، باید برای خدمات مربیگری خود مقدماتی را نیز انجام دهید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که همه چیز را از قبل در اختیار دارید تا مانع جلوگیری از هرگونه ضربه در خط پایین شوید. بهتر است اکنون وقت بگذارید تا این موارد را دریابید و هنگام تلاش برای شروع به کار، کور یا مبهوت نشوید.

قوانین تجاری

قوانین

قوانین تجاری:

شما باید قوانین و الزامات تجاری را که در مورد شما به عنوان مربی کسب و کار(کوچی کسب و کار) اعمال می‌شود، مشاهده کنید. قوانین محلی، ایالتی و فدرال را در مورد محل فعالیت خود در نظر بگیرید. برای مجوز‌های اضافی، طبقه بندی مشاغل و سایر اطلاعات از این قبیل بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که از تمام الزامات لازم پیروی می‌کنید و چیز مهمی را از دست نمی‌دهید. برخی موارد، مانند طبقه بندی مشاغل و مشاغل شما، می‌تواند بر اطلاعات مالیاتی مشاغل شما و شماره شناسایی کارفرمای شما  تأثیر بگذارد.

در حال حاضر چه کاری دارید؟

با شروع بیزینس، ممکن است بخواهید یک فهرست از مهارت‌ها و منابع خود را در نظر بگیرید. ممکن است مواردی را بیاموزید که در حرفه شما ضروری نباشد، یا نتوانید تا مرحله‌های بعدی از آنها استفاده کنید. سازماندهی آنچه در حال حاضر دارید به شما این امکان را می‌دهد تا در شروع کار بهتر اولویت بندی کنید. برخی از منابع شما می‌توانند برای شروع به کار شما استفاده شوند در حالی که برخی دیگر نمی‌توانند. می‌توانید این اطلاعات را بگیرید‌، آنچه را که نیاز دارید از آن بیرون کشیده و بقیه را برای انجام این کار کنار بگذارید.

به چه چیزی احتیاج دارید؟

هنگامی که می دانید در حال حاضر چه چیزی در زرادخانه ابزارها و منابع خود برای خدمات مربیگری شغلی و شغلی خود دارید، باید به چیزهایی که ندارید فکر کنید. این آموزش که دریافت می‌کنید برای پوشش دادن اطلاعات کلی طراحی شده است که همه مربیان تجاری باید برای حرفه خود بدانند. ممکن است در حال برنامه ریزی برای رفتن به یک رشته مربیگری خاص باشید یا می خواهید چیزی اضافی را در خدمات مربیگری خود قرار دهید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد باید به دنبال به دست آوردن منابع و اطلاعات مناسب باشید زیرا احتمالاً در آموزش شما عمیقاً گنجانده نشده است. به همین ترتیب ، ممکن است برای برآوردن الزامات مجوز شروع بیزینس خود، به موارد خاصی نیاز داشته باشید.

ایجاد طرح کسب و کار

ایجاد طرح کسب و کار:

بعد از اینکه تمام سابقه خدمات مربیگری کسب و کار خود را انجام دادید، باید یک طرح کسب و کار تهیه کنید. طرح کسب و کار سندی است که به عنوان نقشه‌ای برای کسب و کار شما عمل می‌کند و تمام جزئیات مربوط به چند سال اول فعالیت شما را بیان می‌کند. اساساً، شما تمام تحقیقات و آمادگی خود را انجام می دهید و آن را روی کاغذ می‌گذارید. هنگامی که شروع به کار کردید، می‌توانید از آن به عنوان مرجع استفاده کنید و اگر این اولین باری است که کسب و کار خود را به تنهایی راه اندازی و اداره می کنید، می تواند بسیار مفید باشد.

اطمینان از طرح شروع کسب و کار:

شما می‌خواهید مطمئن شوید که طرح کسب و کار شما با آنچه برای خدمات مربیگری کسب و کار خود نیاز دارید مطابقت دارد. مشتریانی که مشاغل خود را اداره می‌کنند، قرار است برای خود یک برنامه تجاری داشته باشند، همچنین باید با مفهوم مربیگری خود آشنا باشید. اکثر صاحبان مشاغل و اپراتور‌ها اهداف خود را برای کسب‌و‌کار خود در برنامه خود خواهند داشت ، بنابراین قطعاً در یک جلسه در یک جلسه مشخص می‌شود.

در حالی که طرح کسب و کار شما برای خدمات مربیگری کسب و کار شما مشخص می‌شود، هنوز باید طرح کلی استاندارد مورد استفاده دیگران را دنبال کنید. به طور معمول به هفت قسمت تقسیم می‌شود، همه عناصر کسب و کار و خواسته‌هایی که شما به عنوان صاحب آن دارید را پوشش می‌دهد. بسیاری از مواردی که در طرح کسب و کار خود گنجانده‌اید با اطلاعات موجود در بقیه این مقاله پوشش داده شده است. از طریق برنامه پردازش کلمه شما اگر مایکروسافت ورد دارید، می‌توانید هنگام باز کردن یک سند جدید، “طرح کسب و کار” را جستجو کنید و قالب بندی اولیه یک طرح کسب و کار را به شما ارائه می دهد. با این حال، باید بخش‌هایی را در بر بگیرید که موارد زیر را پوشش می‌دهد:

خلاصه اجرایی و شرح کسب و کار

خلاصه اجرایی و شرح کسب و کار:

برنامه تجاری شما باید با یک خلاصه اجرایی که جزئیات محتویات خود برنامه را توضیح می‌دهد، آغاز شود. سپس باید بخشی را در مورد کسب و کار شما دنبال کنید. مواردی مانند آنچه انجام می‌دهد، چگونه انجام می‌دهد و نقش شما در آن را شامل می‌شود.

اطلاعات مالی:

این بخش باید شامل همه اطلاعات برنامه ریزی مالی باشد. در مورد بودجه اولیه، تعیین قیمت، صورتحساب، مالیات، هزینه‌های سربار و سود فکر کنید. شما همچنین باید اطلاعاتی در مورد نحوه برنامه ریزی مدیریت امور مالی خدمات خود، مانند روش‌ها و خط مشی‌های دفترداری، درج کنید. ساختار کسب و کار شما که در این مقاله بیشتر توضیح داده شده است، ساختار کسب و کار شما شامل مواردی مانند عملیات روزانه، خط مشی شرکت و مجموعه کلی خدمات مربیگری شما خواهد بود.

برنامه های بازاریابی:

به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه به آنها دسترسی خواهید داشت. وقتی برای اولین بار برای تجارت باز می‌شوید، برای جلب توجه آنها چه می‌کنید؟ چگونه می‌خواهید آن را نگه دارید؟ چگونه می‌خواهید مخاطبان خود را در یک سال، دو سال، سه سال و غیره افزایش دهید؟

برنامه هایی برای رشد:

شما می‌خواهید در مورد اهداف آینده خود برای خدمات مربیگری کسب و کار خود در این بخش فکر کنید. می‌خواهید چه رشدی را ببینید و چگونه می‌خواهید به آن برسید؟ توصیه می‌شود که طرح تجاری شما حداقل تا پنج سال عملیات را پوشش دهد. برنامه کسب و کار شما نیز یک برنامه سختگیرانه برای آن پنج سال نیست ، زیرا بیشتر راهنمایی است و می‌توان در هر زمان تغییراتی در آن ایجاد کرد.

اطلاعات حقوقی:

بر مواردی مانند مجوز خود تمرکز کنید-هم برای مربیگری و هم برای اداره اطلاعات مالیات تجاری، بیمه نامه‌های کسب و کار و هر کارمند و مسئولیت. حتی ممکن است بخواهید در مورد قرارداد‌هایی که مشتریان شما باید برای خدمات شما امضا کنند، اطلاعاتی را درج کنید.

ساختار کسب و کار شما

ساختار شروع بیزینس(ایجاد کسب و کار) شما:

به عنوان بخشی از مرحله برنامه ریزی مشاغل و خدمات مربیگری کسب و کار خود، باید تصمیم بگیرید که خود کسب و کار چگونه ساختار خواهد یافت. این یکی از مهم‌ترین جنبه های شروع خدمات مربیگری است زیرا روال کاری روزانه شما را شکل می‌دهد. بیشتر مواردی که در ساختار کسب‌و‌کار خود گنجانده‌اید دائمی خواهند‌بود، مانند نام سرویس شما. صرف کمی وقت بیشتر و مراقبت از ساختار کسب و کار شما همیشه ایده خوبی است و در بلند مدت ارزش آن را خواهد‌داشت.

علاقه‌مند به یادگیری بیشتر هستید؟ چرا کلاس تربیت کوچ را شرکت نمی‌‎کنید؟

نامگذاری برای شروع کسب و کار خود:

انتخاب نام برای خدمات مربیگری کسب و کار شما بسیار مهم است زیرا این بخش دائمی از هویت حرفه‌ای شما می‌شود. حتی اگر تصمیم به فعالیت در شغلی شبیه به یک نماینده مستقل دارید، باز هم به دلیل مدارک قانونی به نام عملیاتی نیاز خواهید داشت. شما می‌خواهید مطمئن شوید نامی که انتخاب می‌کنید نه تنها چیزی است که دوست دارید؛ بلکه برای بیزینس کوچینگ مناسب است. همچنین ممکن است بخواهید مطمئن شوید که هیچ گونه سردرگمی برای مشتریان احتمالی ایجاد نمی‌کند، به خصوص اگر شبیه نام یک کسب و کار یا شرکت دیگر باشد.

عملیات استاندارد

عملیات استاندارد:

عملیات استاندارد شامل هر چیزی است که به سازماندهی کسب و کار و شروع کسب و کار مربوط می‌شود. این شامل جنبه هایی مانند ساعات کاری، مکان، سلسله مراتب در صورت داشتن کارکنان و هر چیز دیگری است که روزانه در خدمات مربیگری کسب و کار شما دخیل است. این نه تنها باید به اندازه کافی برای شما قابل درک و پیروی باشد، بلکه هر کارمند و سرمایه گذار که ممکن است با خدمات مربیگری خود مشارکت داشته باشید نیز باید بتواند.

عملیات استاندارد شما نباید یک برنامه دقیق برای هر روز کاری باشد، بلکه یک طرح کلی است که می تواند در صورت لزوم به آن اضافه و تنظیم شود. اگر قرار است پنج روز در هفته در دسترس مشتریان باشید، پس کدام روزها و به مدت چه مدت در طول هر روز خواهد بود؟ اگر می‌خواهید کار‌های خاصی را به صورت هفتگی انجام دهید، آنها چیست و چه زمانی باید انجام شوند؟ تعیین اینکه عملیات استاندارد شما چگونه خواهد بود، شما را در مسیر کار در حین کار نگه می‌دارد. آنها در نهایت به بخشی از روال تجاری شما تبدیل خواهند‌شد.

شروع اصولی و حرفه ای بیزینس کوچینگ:

مقدمه هر پیشرفت بزرگ، پایه های محکم در بحث آموزش است، و بیزینس کوچینگ نیز از این موضوع بی دریغ نیست … با توجه به پیشرفت رقبا و به روز بودن منابع آموزشی از سایت ها و مقالات مختلفت تبدیل به کاری سرسام آور شده است.

به همین منظور زیر نظر استاد مهدی مواساتی برای شما دوره ای تدارک دیدیم تا شما نیز بتوانید شروعی قدرتمند در این عرصه داشته باشید. ارجاع به صفحه دوره بیزینس کوچینگ

خط مشی‌ها:

خط مشی‌هایی که در ساختار کسب‌و‌کار خود گنجانده‌اید باید جنبه‌هایی مانند خدمات به مشتریان و عملکرد تجاری را پوشش دهد. آنها قوانینی هستند که شما برای کسب و کار خود وضع می‌کنید تا بتوانید درجه ای از نظم را در کار خود حفظ کنید. به نحوه تعامل با مشتریان فکر کنید. چه استاندارد‌هایی برای خدمات شما وجود دارد؟ در صورت تمایل مشتری به فسخ قرارداد، اقدام شما چیست؟ حتی در صورت تمایل به فسخ قرار‌داد با مشتری، برنامه اقدام شما چیست؟ ببینید از نظر قانونی به عنوان یک مجری تجاری چه محدودیت‌هایی دارید، به عنوان یک شخص چه محدودیت‌هایی دارید و می‌خواهید چه محدودیت‌هایی برای شروع کسب‌و‌کار خود داشته‌باشید.

برخی از مربیان تجاری سیاست‌هایی را برای خدمات مربیگری خود تعیین می‌کنند تا خود را در خط نگه دارند. آنها ممکن است خط مشی‌هایی در مورد روابط با مشتری داشته‌باشند، مانند تعداد مشتریانی که به خود اجازه می‌دهند در هر زمان معین کار کنند یا حداکثر زمانی که می‌توانند به یک مشتری اختصاص دهند. چنین مجموعه‌ای از سیاست‌ها می‌تواند برای جلوگیری از انجام بیش از حد یکباره یا عقب ماندگی از کار بسیار حیاتی باشد.

شما ممکن است خط مشی‌هایی را برای کارکنان در نظر بگیرید، به ویژه اگر قصد دارید خدمات مربیگری کسب و کار خود را توسعه دهید. این امر می تواند شامل سیاست های حاکم بر جنبه‌های منابع انسانی مانند استخدام و خاتمه کارکنان، وظایف و مسئولیت‌ها و نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان از مشتریان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید