بیزینس و کوچینگ, راه اندازی کسب و کار

نحوه راه‌اندازی بیزینس کوچینگ خانگی

نحوه راه‌اندازی بیزینس کوچینگ خانگی

اگر از کار با مردم و کمک به آن‌ها دررسیدن به اهداف و پتانسیلشان لذت می‌برید، ممکن است یک بیزینس کوچینگ خانگی برای شما مناسب باشد. یکی از مزایای بزرگ کوچینگ امروز این است که، فناوری توانایی شما را در ارائه خدمات مربیگری گسترش داده‌است. شما دیگر محدود به داشتن دفتری نیستید که شخصاً با مردم ملاقات کنید.

کنفرانس ویدیویی امکان کوچینگ حضوری با مشتریانی از سراسر جهان را فراهم کرده است، که شاید یکی از دلایل گسترش حرفه مربیگری در چند سال گذشته باشد. اگر توانایی ارتباط و کمک به مردم را دارید، کوچینگ می‌تواند یک گزینه عالی برای مشاغل خانگی باشد.

مربیان کسب و کار چه می‌کنند؟

کوچینگ را نباید با مشاوره اشتباه گرفت، این امر به مدرک تخصصی و مجوز نیاز دارد. درعین‌حال، مربیان به مشتریان خود در دستیابی به اهداف مشابه کمک می‌کنند تا هدف آن‌ها کمک به بهبود زندگی آن‌ها باشد. تفاوت اصلی این است که مربیان در زمینه‌های خاص و نتایج قابل‌اندازه‌گیری تمرکز می‌کنند.

بیزینس کوچ به کارآفرینان کمک می‌کند تا تجارت خود را گسترش دهند. مربی زندگی به کسی کمک می‌کند تا در مورد اهداف زندگی خود شفافیت کسب کند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کند. یک مربی بهداشت با افرادی کار می‌کند که می‌خواهند ازنظر تغذیه و تناسب‌اندام کمک کنند.

انواع کوچینگ

انواع کوچینگ عبارت‌اند از:

  • مربیگری زندگی

  • مربیگری شغلی

  • بیزینس کوچینگ

  • مربی اجرایی

  • مربیگری سلامتی

  • مربیگری عملکرد

  • مربیگری مهارت

  • مربیگری مالی

  • مربیگری معنوی

ممکن است در هرکدام از این‌ها نقاط مشترکی وجود داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، یک مربی زندگی ممکن است بر روابط متمرکز شود، یک بیزینس کوچ ممکن است بر مهارت‌های فروش، یا یک مربی سلامتی ممکن است بر ترک سیگار تمرکز کند.

به مربیان چه مبلغی پرداخت می‌شود؟

به مربیان چه مبلغی پرداخت می‌شود؟

میزان دستمزد مربیان بسته به نوع مربی، محل کار مربی و سایر عوامل به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است. طبق Payscale، حقوق و دستمزد مربیان  می‌توانند از 28000 دلار تا 263000 دلار در سال، با نرخ ساعتی متوسط 32.10 دلار در ساعت باشند. کسانی که بیزینس کوچینگ انجام می‌دهند معمولاً دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا شرکت‌ها معمولاً هزینه مربیگری بیشتری نسبت به افراد دارند.

مزایای کوچینگ

مزایای کوچینگ:

هرکسی مهارت ارتباط با مردم و توانایی کمک را داشته باشد می‌تواند کوچ شود. اگرچه توصیه می‌شود بعضی از دوره‌ها را بگذرانید و گواهینامه بگیرید، اما حرفه کوچینگ هنوز خیلی جا نیفتاده است، به این معنی که هرکسی را می‌توان مربی نامید.

برای شروع مقرون‌به‌صرفه است. این احتمال وجود دارد که شما از قبل تجهیزات لازم برای شروع کار را داشته باشید: رایانه. می‌توانید اسکایپ را به‌صورت رایگان بارگیری کنید و یک هدفون باکیفیت زیر 50 دلار بخرید. همچنین باید یک وب‌سایت، یک قرارداد کوچینگ و موارد دیگر داشته باشید، اما بازهم می‌توان آن‌ها را باقیمت مناسب تهیه کرد.

وقتی به افراد در زمینه‌ای که آموزش می‌دهید کمک کنید، می‌توانید احساس خوبی داشته باشید. می‌توانید مربیگری فردی یا گروهی انجام دهید. به‌ویژه برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های شخصی شمارا ندارند، مربیگری گروهی به آن‌ها راهی برای کار با شما می‌دهد و به‌نوبه خود می‌توانید در زمان کمتری به افراد بیشتری کمک کنید.

برای پشتیبانی بیشتر از مشتریان خود می‌توانید محصولات یا خدمات دیگری را ارائه دهید. بسیاری از مربیان دارای کتاب و محصولات آموزش در خانه هستند که باعث درآمد اضافی آن‌ها می‌شود. بسیاری از آن‌ها می‌توانند منفعل درآمد باشند.

معایب بیزینس کوچینگ

معایب بیزینس کوچینگ خانگی:

گرفتن گواهینامه می‌تواند اعتبار و قابلیت بازاریابی شمارا افزایش دهد. اما دریافت مدرک مربیگری به زمان و هزینه نیاز دارد. شما باید صور باشید و بروز کردن دانش و مهارت خود در روند مربیگری حرفه ای شوید. مردم به‌منظور راهگشایی و کمک به شما مراجعه می‌کنند این مراجعه به این معنی نیست که آنچه شما پیشنهاد می‌دهید را انجام دهند. در حقیقت، بسیاری از مردم نسبت به تغییر، ترس و مقاومت دارند، بنابراین شما باید بتوانید مشتریان خود را برای ایجاد تغییرات لازم حمایت، تشویق و گاهی اوقات آن‌ها را به چالش بکشید.

شما زمان زیادی را صرف کنفرانس تلفنی یا ویدئویی خواهید کرد. ممکن است طی یک روز جلسات زیادی را برگزار کنید که شما را خسته کنند. شما باید توان مدیریت جلسات و زمانبندی آن را  داشته باشید تا از این جلسات به خوبی نتیجه بگیرید.

شما باید وقتی در کنار مشتری هستید بهترین شکل را داشته باشید. ممکن است احساس بدی داشته باشید، مشکل شخصی داشته باشید یا مشکلات دیگری در زندگی خود داشته باشید، اما وقتی با مشتری هستید، مهم نیست که “درگیر شوید”.

ایجاد یک تجارت پایدار می‌تواند مدتی طول بکشد.

شروع درست همیشه برنده است !

بهترین تجربه آموزشی شما می‌تواند دوره بیزینس کوچینگ (راه اندازی قدم به قدم کسب و کار).

چرا این دوره آموزشی؟

ما این دوره آموزشی رو به 10 بخش تقسیم کردیم، که در هر بخش از آن ما فاکتورها و نکات مهمی از قبیل:

  • ایده یابی
  • بخش بازاریابی
  • فرآیندبازاریابی
  • ارزش و…

که شما رو به صورت کاملا تخصصی به همراه دکتر مهدی مواساتی ، آماده شروع کسب و کار خود می‌کند.

مراحل شروع کار کوچینگ

مراحل شروع کار کوچینگ خانگی:

اگر آماده شروع کار بیزینس کوچینگ خانگی هستید، در اینجا چند نکته برای شروع کار آورده شده است.

تصمیم بگیرید که چه نوع مربیگری را انجام خواهید داد:

مربیگری زندگی و بیزینس کوچینگ بسیار محبوب هستند، اما تنها سبک‌های مربیگری نیستند که می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید مربی کاهش وزن، مربی تناسب‌اندام یا سلامتی، مربی والدین یا روابط، مربی سازمان یا عملکرد، مربی فنی، مربی فروش یا شغلی باشید.

آموزش کوچینگ را در نظر بگیرید:

بازهم، این گزینه اختیاری است، اما می‌تواند به شما کمک کند تا مربی بهتری باشید، ابزار‌های مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و گواهی کسب می‌کنید، که می‌تواند اعتمادبه‌نفس و بازار پذیری شمارا افزایش دهد. ناگفته نماند که شما باید در زمینه‌ای که می‌خواهید در آن آموزش ببینید، دانش و مهارت داشته باشید. این ممکن است نتیجه تجربه شخصی باشد، اما شما ممکن است آموزش‌های اضافی بخواهید. به‌عنوان‌مثال، یک مربی تناسب‌اندام ممکن است از گواهینامه تناسب‌اندام بهره‌مند شود.

تجارت خود را راه‌اندازی کنید:

ساختار کسب‌وکار خود را تعیین کنید، یک نام شرکت ایجاد کنید و با توجه به نیازهای شهر یا شهرستان خود مجوز کسب کنید. برای نوشتن قرارداد مربیگری که خدمات و انتظارات شمارا مشخص می‌کند، با یک وکیل مشورت کنید.

تجهیزات و مواد لازم را جمع‌آوری کنید:

اگر قصد دارید کنفرانس ویدیویی برگزار کنید، نرم‌افزار لازم را بارگیری کرده و هدفون باکیفیت بخرید. برخی از مربیان مکالمات را ضبط می‌کنند و آن‌ها را به مشتریان خود می‌دهند تا بتوانند جلسات خود را مرور کنند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید نرم‌افزاری دریافت کنید که تماس‌های شمارا ضبط و ذخیره کند. اگر قصد دارید جزوه یا مشق شب داشته باشید، آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

ایجاد یک وب‌سایت:

مشتریان بالقوه به مکانی برای کسب اطلاعات در مورد بیزینس کوچینگ شما احتیاج دارند و هیچ جایی بهتر از وب‌سایت برای فروش مربیگری و مطالب مرتبط با آن وجود ندارد. محتوای متمرکز بر مشتری بنویسید که شرح دهد چگونه می‌توانید به افراد در بهبود زندگی خود کمک کنید. اگر توصیه‌هایی دارید، آن‌ها را در وب‌سایت خود ارسال کنید.

یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید:

بهترین مشتریان خود را پیدا کنید و از کجا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، سپس استراتژی‌های بازاریابی را برای جذب آن‌ها به تجارت خود تدوین کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر بیرینس کوچ هستید، باید یک حساب کاربری LinkedIn ایجاد کنید. اگر مربی آموزش شخصی هستید، ممکن است بخواهید فیلم‌هایی در YouTube داشته باشید که نکات مربوط به‌تناسب اندام را ارائه می‌دهند یا تمرینات خاصی را آموزش می‌دهند.

بازار، بازار، بازار:

پیدا کردن اولین مشتری ممکن است سخت‌ترین قسمت باشد. از شبکه کمک شخصی و حرفه‌ای خود استفاده کنید. ارائه جلسات آموزشی 15 یا 30 دقیقه‌ای رایگان را در نظر داشته باشید تا مردم شمارا امتحان کنند. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید یا مقاله‌هایی برای سایر وبلاگ‌ها و رسانه‌ها بنویسید که نکاتی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به شما کمک کنند تا در معرض دید و اعتماد قرار بگیرید. راهکار خوب دیگر برای جذب مشتری ارائه سمینارها است.

بیزینس کوچینگ، شغلی نیست که بتوان به‌راحتی از آن عبور کرد. افراد احساسات و توانایی خود را برای بهزیستی جسمی خود به شما می‌سپارند. شما به آن‌ها مدیون هستید که در جریان روند فعلی صنعت شما و همچنین بهترین روش‌های مربیان قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید