راه اندازی کسب و کار

کدام مدل بیزینس کوچینگ آنلاین برای شما مناسب است؟

کدام مدل بیزینس کوچینگ آنلاین برای شما مناسب است؟

در این مقاله، شما با روش‌های مختلفی که شرکت‌ها بیزینس کوچینگ آنلاین را اجرا می‌کنند و همچنین نحوه تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام‌یک از مدل‌های مربیگری آنلاین برای کسب‌وکار شما مناسب است، آشنا خواهید شد.

اگر می‌خواهید بفهمید که چطور اکنون می‌توانید مدل بیزینس کوچینگ آنلاین مناسب کسب‌وکار خود را شروع کنید، تنها نیستید.

  • آیا من مربیگری آنلاین را به همه مشتریانم ارائه می‌دهم؟
  • آیا بابت این گزارش اضافی هزینه اضافی می‌گیرم؟
  • آیا این فقط برای افرادی است که قبلاً یکی از برنامه‌های من را تکمیل کرده‌اند؟

نقطه شروع بیزنس کوچ:

اکثر شرکت‌ها با این مسائل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بنابراین من می‌خواهم برخی پیشنهاد‌ها را بر اساس آنچه دیده‌ایم به اشتراک بگذارم.

روش‌های مختلفی برای ادغام بیزینس کوچینگ آنلاین در تجارت شما وجود دارد، و در بخش‌های زیر معمول‌ترین و مؤثرترین آن‌ها را به‌طور کامل شرح می‌دهم.

بیایید ببینیم آیا می‌توانیم مدلی متناسب با محل کار خود پیدا کنیم.

مدل ترکیبی در بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

1- مدل ترکیبی در بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

مدل‌های ترکیبی، ترکیبی از برنامه‌نویسی شخصی و از راه دور را شامل می‌شوند، جایی که تعاملات مربیگری آنلاین و محتوای آن به جلسات سنتی 1 به 1 یا غیرحضوری اضافه می‌شود.

ما معمولاً می‌بینیم که مدل‌های ترکیبی به‌عنوان یک تکامل ضروری برای کسب‌وکار فیزیکی در حال ظهور هستند و به‌طور سنتی با مشتریان به‌صورت محلی یا خصوصی کار می‌کنند.

در این موارد، برنامه‌نویسی دیجیتال به‌عنوان پیچ و مهره‌ای به پیشنهاد استاندارد آن‌ها اضافه می‌شود و می‌تواند برای درگیر کردن افراد یا گروه‌هایی از مشتری استفاده شود.

با توجه به مدل ترکیبی.

این‌یک نقطه شروع برای بیشتر افراد حرفه‌ای است و احتمالاً دلیل اصلی شروع یادگیری از راه دور است.

تمرکز خود را متمرکز کنید:

در این حالت، شما از قبل به‌عنوان پیشنهاد مربیگری پایه و اساس خود را ارائه داده‌اید و به همین ترتیب می‌توانید بر روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • بهبود کارایی شما: چگونه می‌توانم از موفقیت مشتریان اطمینان حاصل کنم؟
  • بهبود کارایی: چگونه مشتری را در مقیاس مدیریت کنیم؟
  • افزایش ارزش ادراکی پیشنهاد شما: چگونه می‌توانم درآمد بالقوه خود را برای پیشنهاد و زمان خود به حداکثر برسانم؟

درنهایت، گنجاندن اجزای از راه دور می‌تواند با تنظیمات جزئی مانند تغییر دفعات ارتباط با مشتری در بین جلسات، هر سه حوزه را رفع کند.

مثال‌ها:

درمی‌یابیم که شرکت‌هایی که از روش ترکیبی استفاده می‌کنند معمولاً شرکت‌های مبتنی بر عضویت مانند استودیوهای تناسب‌اندام، اقدامات پزشکی و کلینیک‌های کاهش وزن هستند.

بدین ترتیب، آن‌ها معمولاً برنامه‌نویسی از راه دور را در تجربه مشتری گنجانده‌اند (1) به‌عنوان فروش مجدد باارزش بالا، یا (2) به‌عنوان ابزاری برای حفظ مشتری.

1. به‌عنوان فروش مجدد باارزش بالا.

شما همیشه درصدی از جمعیت مشتری خود را مایل به پرداخت هزینه بیشتر خواهید داشت و به همین ترتیب ما شاهد هستیم که بیشتر و بیشتر این مشاغل بیزینس کوچینگ آنلاین باارزش بالا را برای همراهی با خدمات سنتی راه‌اندازی می‌کنند.

آن‌ها معمولاً به شکل یک برنامه 3 یا 6 ماهه هستند که مشتری می‌تواند از طریق آن دریافت کند:

  • ارزش اضافی در تسهیلات (قرائت اضافی، جلسات طولانی‌تر، توجه عملی‌تر و غیره)
  • دسترسی به محتوای برتر یا منابع
  • برخی از گزارش‌های اضافی بین جلسات مانند ارتباط هفتگی از طریق یک سیستم مربیگری، ایمیل یا متن.

2. به‌عنوان ابزار مهارکننده.

همان‌طور که احتمالاً دیده‌اید، مردم واقعاً دوست ندارند چیزهایی را از دست بدهند. این درواقع یک مفهوم شناخته‌شده در اقتصاد رفتاری به نام Prospect Theory است که شرکت‌های بیشتری از تلاش برای حفظ مشتری‌های خود استفاده می‌کنند.

ایده ساده است: چنانچه ارزش‌افزوده اضافی را در عضویت اصلی مشتریان قرار دهید، به‌گونه‌ای است که “ضرر” (با لغو) قابل‌درک‌تر می‌شود.

اگرچه مضامین مشترکی بین این برنامه و برنامه فوق وجود دارد، اما این نوع برنامه‌ها معمولاً همیشه‌سبز هستند و هدف اصلی آن‌ها ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر از مشتری است مادامی‌که آن‌ها تمایل به درگیر شدن داشته باشند.

این نوع برنامه‌نویسی معمولاً در مشاغل با رده‌بالاتر یا ارزش بالاتر یافت می‌شود، جایی که ضرر مشتری با دلار بیشتری همراه است. نمونه‌های متداولی که می‌بینیم عبارت‌اند از:

استودیوهای تناسب‌اندام به اعضای امکان دسترسی به محتوای آنلاین، آموزشی و / یا مربیگری شخصی را می‌دهند تا عضویت آن‌ها را همراهی کنند.

برنامه‌های بهداشتی و مدیریت جمعیتی که درگیر جمعیت‌های پرخطر هستند (یعنی برنامه مراقبت مزمن یا برنامه‌های پیشگیری از دیابت) از طریق برقراری ارتباط متوالی (هفتگی یا ماهانه) و غیرهمزمان بین جلسات کم تکرار.

برنامه کاملاً از راه دور بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

2- برنامه کاملاً از راه دور بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

مدلی که در آن جلسات مربیگری، برنامه‌نویسی و محتوا به‌طور مجازی ارائه می‌شود.

جلسات معمولاً در سیستم‌عامل‌های کنفرانس وب میزبانی می‌شوند و محتوا از طریق سیستم‌عامل‌های مربیگری، مجموعه نامه‌های الکترونیکی یا سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS) ارائه می‌شود.

دوره بیزینس کوچینگ (راه اندازی قدم به قدم کسب و کار) ! کلیک کنید.

پیش‌فروش‌های انفرادی یا مشاغل کوچک که می‌خواهند یک پیشنهاد مجازی راه‌اندازی کنند که می‌تواند بدون توجه به موقعیت مکانی مشتریان، به آن‌ها خدمات ارائه دهد.

با توجه به یک مدل کاملاً از راه دور.

درحالی‌که مقیاس‌گذاری مدل‌های کاملاً دور از همه آسان‌تر است، اما برای شروع می‌توان به سخت‌ترین مدل‌ها اشاره کرد، مگر اینکه از قبل مخاطبان قابل‌توجهی داشته باشید.

در حال حاضر سیستم‌های بازاریابی و جذب مشتری بی‌شماری در دسترس مربیان قرار دارد، زیرا علاوه بر اینکه یک مربی عالی هستید، برای بازگرداندن این مدل نیز باید بازاریابی دیجیتال مؤثر انجام دهید.

به همین دلیل بسیاری از مربیانی که واقعاً مدل‌های کاملاً دور را روان می‌کنند رهبرانی هم هستند که موفق شده‌اند خدمات خود را به پیروان گسترده خود ارائه دهند.

با تنظیم اهرم‌های کلیدی زیر، می‌توانید به تعداد کمتری از مشتریان پیشنهادی باارزش بالا ارائه دهید یا به تعداد بیشتری از مشتریان پیشنهادی کاملاً مقیاس‌پذیر ارائه دهید.

  • میزان تعامل رودررو
  • مقدار ارتباط ناهم‌زمان
  • تعداد مستندات و مدیر

مثال‌ها:

برنامه‌نویسی از راه دور بسته به بازار هدف و عناصر موجود در آن می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما من در زیر چند کسب‌وکار برجسته را ذکر کردم که بسته‌های واضح و مشخصی دارند که در طول سال‌ها کامل شده‌اند.

یک شرکت مربیگری تغذیه بر روی پرورش عادات و تغذیه بصری برای افراد خسته و پریشان تمرکز کرده است. آن‌ها دو پیشنهاد جداگانه دارند که با ترکیبی از موارد زیر ساخته‌شده‌اند:

  • مشاوره اولیه 60 دقیقه‌ای
  • کتاب کار ثبت‌شده باراهنماهای غذا و دستورالعمل‌ها
  • تعامل روزانه از طریق یک برنامه مربیگری مبتنی بر برنامه

 

  • 4-8 جلسه 20 دقیقه‌ای تلفنی یا ویدیویی اضافی

مربی کسب‌وکار برای اجرای برنامه‌هایی باهدف موتورهای انرژی که انرژی، تمرکز و عملکرد بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آن‌ها پیشنهادهای زیادی دارند که با ترکیبی از موارد زیر ساخته‌شده‌اند:

  • دوره آنلاین مستقل به‌علاوه سایر منابع قابل بارگیری
  • راهنمای حاوی دستورالعمل‌های راهنما و برنامه‌ریز
  • تعامل از راه دور از طریق یک سیستم مربیگری آنلاین

برنامه نگهداری در بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

3- برنامه نگهداری در بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

یک برنامه گزارشگری با هزینه کمتر که با ارائه ارزش مداوم و مقیاس‌پذیر به مشتری پس از اتمام برنامه سنتی شما ساخته‌شده است.

به‌جای تکیه‌بر جلسات 1 به 1، این نوع مدل‌ها به‌شدت به توزیع خودکار محتوای دیجیتال، از طریق مجموعه نامه‌های الکترونیکی یا از طریق سیستم مدیریت یادگیری (LMS) و همچنین تعامل مقیاس‌پذیر انسان از طریق وبینارها و ارتباطات ناهمگن بستگی دارند.

تقریباً هرکسی که برنامه مربیگری را ارائه می‌دهد.

با توجه به یک برنامه نگهداری.

ما تمایل داریم که برنامه‌های گزارشگری سبک‌وزن وقتی‌که به‌عنوان یک برنامه “نگهداری” قرار می‌گیرند و پس از اتمام برنامه اصلی شما می‌توانند به آن منتقل شوند، واقعاً خوب عمل می‌کنند.

این مفهوم پیرامون چندین اصل اساسی ساخته‌شده است:

  • این به مشتریان کمک می‌کند تا نتایج به‌دست‌آمده از طریق برنامه شمارا حفظ کنند
  • به شما امکان می‌دهد به مشتریان خدمت کنید. یعنی. مطالب و گزارش‌های فعلی را درازای دریافت هزینه ماهانه کمتر ارائه دهید.
  • به شما امکان می‌دهد مخاطبی ایجاد کنید که بتوانید در آینده خدمات اضافی به آن بفروشید (به یاد داشته باشید که فروش به مشتری جدید به‌طور متوسط 7 برابر بیشتر از مشتری موجود است.)

کلید توسعه یک برنامه تعمیر و نگهداری متعادل‌سازی مناسب و مقیاس‌پذیری مناسب است. اگر این کار را نکنید، می‌تواند اتلاف وقت شما با دلارهای بسیار محدود باشد.

نمونه ها:

در اینجا چند نمونه از معاملات ذکرشده است که باید به خاطر بسپارید:

  • به‌جای 1 تا 1 جلسه، وبینارهای منظمی ترتیب دهید که همه افراد بتوانند در برنامه پشتیبانی شما شرکت کنند.
  • برای محدود کردن تعداد پیام‌های 1 به 1، سعی کنید بیشترین ارتباط خود را در انجمن‌های گروهی تثبیت کنید، جایی که افراد زیادی می‌توانند از هر پست شما ارزش کسب کنند.
  • به‌جای ارسال محتوا به‌صورت جداگانه برای افراد با تیم پشتیبانی خود همان‌طور که لیست ایمیل جداگانه‌ای دارید رفتار کنید. یک جریان جداگانه از محتوا برای آن‌ها ایجاد کنید، که از طریق آن می‌توانید محتوای ارزشمند، پیوندهایی به وبینارها و فروش‌های گاه‌به‌گاه ارائه دهید.

خوب انجام شد و نتیجه یک پیشنهاد بسیار مقیاس‌پذیر است که در صورت نگه‌داشتن مشتری در یک برنامه اشتراک سبک، در صورت نیاز به بازگشت از طریق برنامه شما، درآمد اضافی را برای کسب‌وکار شما باز می‌کند.

لوئیز پارکر، یک شرکت تغذیه‌ای و لاغری مستقر در لندن است که توسط لوئیز پارکر در سال 2007 تأسیس‌شده است، از یک رویکرد چند برنامه‌ای استفاده کرده است که مسافرت بیش از یک‌ساله مشتریان از طریق برنامه‌های BALANCE و LIFESTYLE را مشخص می‌کند.

هنگامی‌که مشتری برنامه‌نویسی اولیه خود را به پایان رساند، می‌تواند یکی از این برنامه‌های بعدی را طی کند و به‌مرورزمان پاسخگویی و پشتیبانی موردنیاز را کاهش دهد.

با رسمیت بخشیدن به ایده “پشتیبانی” در بسته‌های پی‌درپی جداگانه، کار تیم آنها برای ادامه کار با مشتریان آسان‌تر می‌شود و آن‌ها را به مشتری پرداخت می‌کند.

مدل بازاریابی و تحقیق در بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

4- مدل بازاریابی و تحقیق در بیزینس کوچینگ آنلاین چیست؟

یک برنامه گزارشگری با هزینه کمتر که در جهت ارائه یک ارزش سازگار و مقیاس‌پذیر به مشتریان بالقوه ساخته‌شده و گامی در جهت سایر محصولات و خدمات شما است.

مانند طرح‌های پشتیبانی، آن‌ها بسیار متکی به توزیع خودکار محتوای دیجیتال هستند، یا از طریق مجموعه‌های ایمیل یا از طریق یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS)، و همچنین تعامل مقیاس‌پذیر انسان از طریق وبینارها و ارتباطات ناهم‌زمان.

برای کیست

  • شرکت‌هایی با مخاطب تثبیت‌شده که می‌خواهند کالایی ارزان را به‌عنوان گامی به سمت یکی از پیشنهاد‌های بزرگ خود ارائه دهند.
  • در نظر گرفتن یک مدل بازاریابی و تحقیقاتی.
  • اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، Tripwire معمولاً مرحله‌ای است که توسط بازاریابان برای اعتمادسازی با چشم‌انداز پیش از فروش محصول اصلی ارائه‌شده به آن‌ها ارائه می‌شود.
  • مت آکرسون از Autogrow.co، یک آژانس طراحی وب مبتنی بر تبدیل، در یک وبلاگ جزئیات “سه سیم” را نشان می‌دهد.
  • در مواردی که این امر بعضاً در بیزینس کوچینگ رخ می‌دهد، این‌یک پیشنهاد مقدماتی است که مشتری بالقوه می‌تواند برای تجربه خدمات اساسی شما در آن مشترک شود.
  • اگرچه دیده‌ایم که برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند از مربیگری سبک به‌عنوان مسافر استفاده کنند، اما ما می‌فهمیم که محتوای ارائه‌شده مانند یک دوره، گزینه‌های بهتری هستند، زیرا اگر بخواهید یک تیزر ارائه دهید خطرناک است.

مثال‌ها:

ما خوشبختانه شرکایی داریم که روش‌های فوق‌العاده خلاقانه‌ای برای استفاده از ره‌گیری بهداشت و مربیگری آنلاین به‌عنوان یکی از جنبه‌های اصلی استراتژی بازاریابی خود پیداکرده‌اند.

من به‌طور مرتب از دوستانمان Strength Matters صحبت می‌کنم که شروع به استفاده از چالش‌ها (مراحل، مصرف آب و غیره) به‌عنوان راهی برای جذب مشتریان بالقوه به قیف خود کردند، و سپس از مربیگری گزارشگری ارزان برای شروع “رابطه مربیگری” استفاده کردند.

ایده اینجا ایجاد یک قیف قابل تکرار است که در آن بتوانید مشتریانی بالقوه را جذب کنید که هم علاقه‌مند به کار با فناوری هستند و هم می‌خواهند روی بهبود سبک زندگی خود تمرکز کنند.

هر دو ویژگی مهم برای شناسایی مشتریان ایده آل هستند، بنابراین این امر به شما کمک می‌کند ایده مربیگری از راه دور و مشارکت شرکت‌کنندگان مایل و چشم‌اندازهای واقعی را معرفی کنید.

 

کدام مدل بیزینس کوچینگ آنلاین برای شما مناسب است؟

هر کسب‌وکار متفاوت است، بنابراین باید این تصمیم را بر اساس شرایط منحصربه‌فرد خود قرار دهید.

با این اوصاف، من می‌توانم بر اساس تجربه از مشاغل بسیاری که به راه‌اندازی این مدل‌ها کمک کرده‌ایم، راهنمایی‌هایی برای شروع به شما بدهم.

اگر تجارت فیزیکی دارید و عمدتاً چهره به چهره با مشتری کارکرده‌اید، معمولاً می‌خواهید یک مدل ترکیبی را شروع کنید.

به یاد داشته باشید، ابتدا بر این نکته تمرکز کنید که چگونه می‌توانید ارزشی را که قبلاً با خدمات آنلاین اضافی ارائه کرده‌اید، بهبود ببخشید.

مشتریانی را که قبلاً خدمت کرده‌اید در نظر بگیرید و دریابید که چطور می‌توانید به تجربه آن‌ها ارزش‌افزوده دهید تا فقط “برای تسلیم شدن” خیلی خوب شود.

اگر یک برنامه موجود با پرداخت هزینه به مشتریان دارید و هنوز برنامه پشتیبانی ندارید، توصیه می‌کنم فوراً آن را جستجو کنید.

زیبایی برنامه پشتیبانی این است که شما مجبور نیستید کار زیادی را شروع کنید و این‌یک روش ساده برای ادامه پرداخت هزینه به مشتریان است، درنتیجه هزینه زندگی (LTV) را افزایش می‌دهید بدون اینکه هزینه جذب مشتری (CAC) افزایش یابد.

LTV یک شاخص مهم برای هر مشاغل با درآمد مکرر است.

اگر شما یک مدل جدید، کاملاً از راه دور یا بازاریابی و تحقیقاتی را راه‌اندازی کرده‌اید، درک معیارهای کلیدی اشتراکی مانند هزینه‌های زندگی و هزینه خرید مشتری و اهرم‌هایی که می‌توانید برای بهبود آن‌ها بکار بگیرید، فوق‌العاده مفید خواهد بود.

به‌ویژه در این مدل‌ها، درک معیارهای تجاری و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) شما نه‌تنها در ارزیابی تجارت شما مفید است، بلکه سیستمی را برای شما تعیین می‌کند که شمارا به سمت سودآوری سوق می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید