بیزینس و کوچینگ, دنیای مارکتینگ

چرا ارائه بیزینس کوچینگ سخت است؟

چرا ارائه بیزینس کوچینگ سخت است؟

چرا ارائه بیزینس کوچینگ برای بسیاری از مدیران سخت است؟

بسیاری از مدیران به‌سختی می‌توانند بیزینس کوچینگ را به کارمندان خود ارائه دهند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک مربی تجاری کارآمد باید داشته باشد، توانایی تشویق شخص دریافت‌کننده مربیگری برای ارائه ایده‌های خود و ارزیابی شایستگی هرکدام، به‌طور عمده و به‌تنهایی است.

چرا برای بسیاری از مدیران ارائه بیزینس کوچینگ به کارمندان دشوار است؟

در اینجا، بسیاری از مدیران تلاش می‌کنند و به‌سختی می‌توانند مربی کسب‌وکار باشند. در طول سال‌ها بیشتر افراد به پاسخگویی و صدور دستور عادت می‌کنند به‌طوری‌که نشستن و اجازه دادن به شخص برای ارائه پیشنهاد‌ها و ارزیابی آن‌ها به‌طور عمده و بدون دخالت و ارائه نظر خود بسیار دشوار خواهد بود.

درصد بالایی از مدیران افراد برون‌گرا بااراده قوی و مهارت رهبری خوب خواهند بود. که به گفتگو و تصمیم‌گیری عادت خواهند داشت تا بتوانند درحالی‌که کارمند پیشنهادهایی برای راه‌حل ارائه می‌دهد بنشینند و گوش دهند، کاری برای آن‌ها دشوار است.

حتی اگر آن‌ها با نیت خیر شروع کنند و مدتی موفق به انجام آن شوند. دیر یا زود شروع به اعمال ایده‌ها و اقتدار خود بر کارمند می‌کنند، غالباً بدون اینکه واقعاً متوجه شوند.

چگونه مدیران و بیزینس کوچ خارجی می‌توانند باهم کار کنند

چگونه مدیران و بیزینس کوچ خارجی می‌توانند باهم کار کنند

سرمایه‌گذاری در آموزش و توسعه کارمندان

مربیگری و آموزش شغلی درنهایت سرمایه‌گذاری در توسعه کارکنان شما است. درحالی‌که برخی از آن‌ها، مانند آموزش بهداشت و ایمنی، ممکن است یک الزام قانونی برای انطباق با قوانین مربوطه باشد، اما صرف پول برای سایر اشکال آموزش عمدتاً برای توسعه مهارت‌های کارکنان انجام می‌شود. این کار می‌تواند برای افزایش توانایی آن‌ها از سطح قابل قبولی انجام شود، یا اینکه تلاش‌های فعلی آن‌ها به‌سادگی مطابق با الزامات مدیر یا صاحب مشاغل نیست.

بدون تداخل، پیشرفت را کنترل کنید

بنابراین هنگامی‌که مدیریت پول موردنیاز برای دوره‌های بیزینس کوچینگ یا جلسات فردی را تقسیم می‌کند، آن‌ها معمولاً می‌خواهند از نزدیک میزان پیشرفت کارکنان خود و آنچه را که از زمان صرف شده با مربی بازرگانی می‌آموزند، کنترل کنند. آن‌ها به‌جای کنجکاوی یا جاسوسی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد، می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که مربی کسب‌وکار – که اغلب از شرکت خارج است – بر مهارت‌ها و زمینه‌هایی تمرکز دارد که مدیر می‌خواهد کارمند خود را بهبود بخشد، در غیر این صورت مربیگری ممکن است بازگشت سرمایه موردنظر را که مدیر امیدوار است فراهم نکند.

بااین‌حال، مهم است که مدیر بیش‌ازحد دخالت نکند یا نیاز به شرکت در جلسات داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از خدمات مربی تجارت، که خارج از سازمان است، این واقعیت است که بی‌طرفی آن‌ها به کارمند این امکان را می‌دهد تا صریح در مورد مشکلاتی که آن‌ها را در محل کار نگه‌داشته است صحبت کند. اغلب اوقات این می‌تواند کاری باشد که مدیر انجام می‌دهد و اگر مدیر درست در همان اتاق با آن‌ها نشسته باشد، ممکن است کارمند نخواهد در مورد آن صحبت کند!

مدیر باید با مربی تجارت کار کند

بنابراین درحالی‌که مدیران مجبور نیستند آن‌قدر در امر مربیگری مشارکت داشته باشند که بحث آزاد را بپذیرند، آن‌ها هنوز هم می‌توانند با بیزینس کوچ خارج از کشور کار کنند تا اطمینان حاصل شود که جلسات با بحث و گفتگو با مربی به‌راحتی انجام می‌شود. مربی نباید به جزئیات خاصی بپردازد. زیرا لازم است عنصر محرمانه بودن بین مربی و کارمند وجود داشته باشد، اما ممکن است در مورد جهت و اهداف جلسات مربیگری بحث شود.

مدیران و مدیران اجرایی

مدیران و مدیران اجرایی

بیزینس کوچینگ می‌تواند تعیین کند که حفظ کار چیست

کارکنانی که در محل کار با مشکل یا مشکلی روبرو می‌شوند در اولین قدم به دفتر مدیر خط یا سرپرست خود می‌روند تا آن را حل کنند. این می‌تواند یک مشکل عملیاتی باشد که توانایی جسمی یا توانایی آن‌ها برای انجام یک کار یا وظایف خاص را تحت تأثیر قرار دهد، یا می‌تواند بر روحیه و انگیزه آن‌ها در محل کار تأثیر منفی بگذارد تا در حداکثر توانایی خود کار نکنند. شرکت در جلسات بیزینس کوچینگ با آن‌ها می‌تواند به شناسایی این موارد کمک کند.

مشکلات باید سریع حل شوند

هر یک از این موارد چه ازنظر نتایج مالی (مثلاً از دست دادن فروش) و چه ازنظر خدمات ارائه‌شده ازجمله خدمات به مشتری، تأثیر منفی بر روی کل شرکت دارد. این بدان معناست که حل مساله به نفع هر مدیری است، خواه مدیر ردیف اول باشد یا مدیر ارشد.

مدیران خط ممکن است نیاز به تأیید بالاتر داشته باشند

بنابراین، اگر مدیر خط نتواند از اختیارات یا منابع موجود خود برای تغییر وضعیت استفاده کند، مهم است که به‌جای رد کردن ساده آن. به‌این‌ترتیب پیش برود که مدیران ارشد و مدیران اجرایی سعی کنند آن‌ها را بگیرند یا مستقیماً آن را برطرف کنند، یا به مدیرعامل اجازه دهند انجام دهند. مدیران میانی و ارشد برای بهبود فرایندهای بین خود و رفع محدودیت‌هایی که محصول یا پتانسیل کیفیت را محدود می‌کنند، باید باهم کار کنند. این نه‌تنها می‌تواند سود را افزایش دهد، بلکه باعث اعتبار شرکت به‌طور هم‌زمان می‌شود.

ورودی مدیریت به بیزینس کوچینگ خارجی

به‌خصوص یک موضوع داغ بحث میزان مشارکت مدیران در جلسات ارائه‌شده توسط مربیان تجارت خارجی و ارائه‌دهندگان آموزش است که در آموزش کارکنان مدیر یا کارکنان شرکت مشارکت دارند.

ازنظر مدیر، آن‌ها بیش‌ازحد احتمالاً مایل به کمک قابل‌توجهی به آنچه آموزش داده می‌شود یا فعالیت‌های جلسه هستند. دلیل این امر آن است که استفاده از خدمات یک شرکت آموزش خارجی یا ارائه‌دهنده بیزینس کوچینگ معمولاً به سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی نیاز دارد و بنابراین مدیر امیدوار است اطمینان حاصل کند که جلسه برای کارمندان آن‌ها کاملاً مناسب است و اطلاعات منتقل‌شده متناسب با نیازهای خاص آن‌ها است. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها می‌خواهند بدانند که بودجه آن‌ها برای تأثیرگذاری خوب استفاده می‌شود.

یک مربی خارجی معمولاً از مدیر اطلاعاتی می‌خواهد …

مربی کسب‌وکار یا مربی خارجی احتمالاً اطلاعاتی راجع به آنچه مدیر می‌خواهد کارمندانشان از جلسه آموزش انجام دهند و چه زمینه‌ها و موضوعات خاصی باید بررسی شود، دوست دارد یا حتی به آن‌ها نیاز دارد. بااین‌حال، “دخالت” زیاد می‌تواند یک مسئله فاجعه‌بار باشد.

… ولی نه خیلی زیاد

درحالی‌که اکثر مربیان و مربیان خارج از شرکت در زمینه‌ها و موضوعات برای آموزش و تمرکز لذت می‌برند، آن‌ها روش‌های خاص خود را برای انجام کارهایی دارند که اگر بتوانند مربی شوند یا مربیگری به‌عنوان یک حرفه به‌احتمال‌زیاد دررسیدن به اهداف مؤثر باشد. اگر مدیر بیش‌ازحد کنترل داشته باشد و بخواهد کل برنامه جلسه را دیکته کند، این اجازه نمی‌دهد مربی آن را به شکلی که می‌دانند برای رسیدن به نتیجه موفق هستند، اجرا کند.

یافتن تعادل مناسب

یافتن تعادل مناسب

بنابراین، درحالی‌که سهم مدیریتی در ترکیب جلسه نه‌تنها مطلوب است، بلکه گاهی اوقات برای ایجاد یک دوره یا برنامه مؤثر ضروری است. اما بیش‌ازحد می‌تواند مانع توانایی مربی یا مربی خارجی برای انجام جلسه به روش خود شود. ازآنجاکه آن‌ها حرفه‌ای هستند. ممکن است گاهی اوقات بهتر باشد که یک مدیر یا سرپرست گامی به عقب برداشته و به آن‌ها اجازه دهید جلسه را مطابق میل خود انجام دهند. درحالی‌که فقط چند راهنمای کلی برای نتایج مطلوب ارائه می‌دهند.

چه کسی باید بیزینس کوچینگ را ارائه دهد؟

چه کسی باید بیزینس کوچینگ را ارائه دهد؟

هنگامی‌که یک کارمند شرکت نیاز به دریافت مربیگری در تجارت دارد، این کار معمولاً از یکی از دو مکان انجام می‌شود. یا توسط مدیر مستقیم خاص آن‌ها، یا توسط یک مربی تجارت خارجی که می‌تواند سطح بی‌طرفی و عینیت بحث‌ها را تضمین کند. اما آیا می‌توان هم‌زمان از مربی و مدیر بازرگانی خارجی مربیگری گرفت؟

مکمل یا تناقض؟

این بستگی به معنای دقیق عبارت “هم‌زمان” دارد. این‌یک ایده بد برای مدیر و مربی تجارت خارجی است که به‌طور هم‌زمان یک جلسه مربیگری را به‌عنوان یک عمل مضاعف در اتاق انجام دهند، و درواقع هر مربی تجارت خارجی به‌شدت این امر را دلسرد می‌کند. همان‌طور که در بند آغازین ذکر شد، یکی از اصلی‌ترین مزایایی که یک مربی تجارت خارجی دارد، بی‌طرفی و عینیت آن‌ها در بحث با کارمند است. اگر شخص مدیرش در اتاق نشسته باشد، به‌خصوص اگر مدیر بخشی از مشکل باشد، ممکن است این شخص تمایلی نداشته باشد که آشکارا درباره مسائل حساس با مربی تجارت صحبت کند.

اما اگر منظور “هم‌زمان” بین جلسات با مربی خارجی باشد، مدیر می‌تواند آموزش و مشاوره بیشتری را به کارمند ارائه دهد. غالباً مربی بازرگانی فقط در فواصل زمانی معین با هر بازدید مراجعه می‌کند. در طول این مدت، مدیر می‌تواند پشتیبانی بیشتری ارائه دهد، و اگر آن‌ها با مربی تجارت خارجی کار کنند، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارمند در مسیر دستیابی به اهداف تعیین‌شده توسط مربی خارجی در جلسه (های) قبلی است.

ارائه بیزینس کوچینگ در ساختار مدیریت سلسله مراتبی

سازمانی که دارای ساختار مدیریت سلسله مراتبی است، یک زنجیره از دستورات مستقر خواهد داشت که از طریق آن دستورات و ارتباطات جریان می‌یابد. این ساختار مدیریتی مبتنی بر کنترل دقیق و احترام به اقتدار مدیران است و فضای کمی برای توانمندسازی یا ابتکار کارمندان دارد.

یافتن تعادل مناسب در ساختار مدیریت

گروه مدیران

ازآنجاکه یکی از عناصر اصلی بیزینس کوچینگ موفق برای مدیران ایجاد روابط کاری و تعامل با آن‌ها برای غلبه بر مشکلاتی است که باعث نارضایتی یا بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود. بنابراین این سبک مدیریتی به‌ویژه برای مربیگری و راهنمایی تجاری مناسب نیست. مدیران و رهبران در این سبک از سازمان احتمالاً اعتقاددارند که دستورات باید دنبال شوند یا شخص باید کار دیگری پیدا کند.

بااین‌حال، برخی از کنترل‌ها مهم است و بهترین مدیران باید تعادل مناسبی بین کنترل بیش‌ازحد و مقدار بسیار کم‌پیدا کنند. به‌طورکلی، اگرچه بیشتر کارمندان دوست ندارند تحت نظارت قرار بگیرند و کار آن‌ها به‌طور مداوم مورد بازرسی قرار گیرد، آن‌ها همچنین دوست ندارند که کاملاً تنها بمانند، زیرا آن‌ها یا احساس می‌کنند اگر کسی بخواهد کار آن‌ها مهم نیست. آن‌ها اگر هنوز کارها را به روش خود انجام دهند، می‌توانند تجارت خود را شروع کنند!

اما ساختار مدیریت سلسله مراتبی برای مربیگری تجارت کاملاً مخرب نیست. مقتدر بودن مدیران لزوماً به این معنی نیست که با توانمندسازی یا اجازه دادن به درجاتی از مشارکت کارکنان در فرایندهای تصمیم‌گیری هیچ جایی برای بهبود انگیزه وجود ندارد. بعید است مدیر برای هر مشکلی پاسخی داشته باشد یا دقیقاً بداند که هر بار چه‌کاری باید انجام دهد. هرچقدر آن‌ها برای موقعیت و توانایی‌های خود ارزش قائل شوند. زمان‌هایی پیش می‌آید که باید برای پاسخ، ایده یا کار بالاتر از حد معمول به دیگران اعتماد کنند. در این مواقع است که آن‌ها می‌خواهند در بیزینس کوچینگ کارمندان خود سرمایه‌گذاری کنند.

بیزینس کوچینگ چگونه می‌تواند به مدیران کمک کند تا خود را سازگار کنند.

چه کسی از مدیران پشتیبانی می‌کند؟

چه کسی از مدیران پشتیبانی می‌کند؟

اگرچه مدیران وظیفه هدایت مشاغل از طریق تغییر و شرایط دشوار را بر عهده‌دارند. آن‌ها فقط افراد هستند و معمولاً احساساتی مانند ترس، ناامنی، تردید و عدم تمایل به تغییر یا انطباق با شرایط متغیر را تجربه خواهند کرد. اگرچه ممکن است آن‌ها وظایفی درزمینهٔ کمک و راهنمایی برای این کارمندان تحت راهنمایی آن‌ها داشته باشند. اما مواردی وجود دارد که مدیران خود نیاز به کمک و پشتیبانی دارند که برای تغییر سازگار است.

اینجاست که بیزینس کوچینگ و مربیگری اجرایی وارد عمل می‌شوند و این حمایت و تشویق را ارائه می‌دهند.

جلسات مربیگری همراه با آموزش و / یا سایر منابع توسعه‌ای

تعدادی دوره و راهنمای آموزش مدیریت تغییر وجود دارد که اطلاعات و تکنیک‌های مفیدی در مورد نحوه مدیریت و سازگاری با شرایط و شرایط متغیر را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

بااین‌حال، برای پشتیبانی واقعاً مؤثر، جلسات با یک مربی تجاری باتجربه مزایای بسیار بیشتری را به فرد ارائه می‌دهد. می‌توان آن‌ها را همراه با دوره‌های آموزشی یا کتب مدیریت تغییر داد تا مفیدترین اطلاعات ممکن را در اختیار مدیر قرار دهد، اما همیشه توصیه می‌شود برای کسانی که مشکل سازگاری جدی دارند. از جلسات مربیگری به‌عنوان حداقل نیاز استفاده شود. برای مقابله با شرایط حداکثر کمک را دریافت کنید.

اولین قدم‌های خود را در بیزینس کوچینگ بردارید

مشکل اغلب افراد این است که به درستی قدم های اول خود را برنمیدارند. حق هم دارند چون آموزش درستی در زمینه راه اندازی کسب و کار ندیده اند .

ما اینجا در دوره بیزینس کوچینگ ( راه اندازی کسب و کار ) از 36 فصل مهم درمورد راه اندازی کسب و کار توسط استاد مهدی مواساتی پشتیبانی میکنیم . این دوره از 10 بخش اصلی تشکیل شده . در انتهای این دوره مدرک تایید مهارت داشنگای و قابل ترجمه به شما ارائه مشوید .

دیدگاهتان را بنویسید