بیزینس و کوچینگ

اصول حرفه ای یک مربی کسب و کار

اصول حرفه ای یک مربی کسب و کار

اصول حرفه ای یک مربی کسب و کار یا بیزینس کوچ

تبدیل شدن به یک مربی کسب و کار با اصول حرفه ای کوچینگ می تواند یک حرفه فوق العاده ارزشمند باشد. این به شما این امکان را می دهد که معلم شوید و به جامعه ای بازگردانید که می تواند از دانش شما بسیار بهره مند شود. با این حال ، برای اینکه شما یک مربی تجاری موثر باشید و در حرفه خود موفق باشید ، باید درک کنید که کوچینگ تجاری در واقع شامل چه مواردی است و در آموزش های مرتبط با دوره های تربیت کوچ شرکت کنید.

این مقاله مقدمه ای برای حرفه مربیگری کسب و کار است. و برنامه اطلاعاتی در مورد فرایند استاندارد کوچینگ کسب و کار ، کوچینگ کسب و کار چیست، ارائه می دهد.

بیزینس کوچینگ چیست؟

بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ چیست؟

کوچینگ کسب و کار اصطلاحی است که به فرایند کمک به دیگران در توسعه ، رشد و پیشرفت مشاغل خود اطلاق می شود. همچنین ممکن است به عنوان مشاوره تجاری نامیده شوید ، زیرا گاهی اوقات مشتریان، مربیان را استخدام میکنند . به عنوان یک مربی کسب و کار ، این وظیفه شماست که دانش خود را از دنیای تجارت و همه جنبه های آن بکار بگیرید تا فرد و کسب و کار او را به سمت بهبود هدایت کنید. به مربیانی فکر کنید که اگر در یک تیم ورزشی حضور داشتید. آنها به شما کمک کردند مهارت های خود را ارتقا دهید و در کاری که انجام می دهید بهتر شوید. کوچینگ کسب و کار یکسان است ، فقط با تنظیمات متفاوت.

مربیگری به این معنا نیست که شما مربی یا مربی هستید. به عنوان یک مربی ، وظیفه شما این است که گوش دهید ، سوال بپرسید ، به مشتری خود قدرت دهید و مشتری خود را به سمت رسیدن به اهداف خود سوق دهید. هدف شما این است که آنها را تا جای ممکن از نقطه A به نقطه B برسانید. نحوه انجام این کار کاملاً به خود شما و مشتری شما بستگی دارد و روش هایی که استفاده می کنید تا حد زیادی بر اساس توانایی ها و نیازهای آنها است. با این حال ، به خاطر داشته باشید که هر مشتری متفاوت خواهد بود و ممکن است متوجه شوید آنچه با یکی کار می کند با دیگری کار نمی کند. مهارت ها و توانایی هایی که در حرفه مربیگری کسب و کار خود به همراه می آورید تعیین می کند که چقدر می توانید با نیازها و اهداف مشتری خود سازگار شوید.

 


بیشتر بخوانید !

میتوانید برای فهم و درک بهتر از بیزینس کویچینگ به مقاله بیزینس کوچینگ استارتژیک مراجعه کنید .


 

اصول حرفه ای کوچینگ کسب و کار را می توان در سطوح مختلف به کار گرفت

موضوعاتی که مربیان تجاری در آن تخصص دارند یا به آنها رسیدگی می کنند ، مانند روش هایی که در جلسات مربیگری خود انتخاب می کنید ، توسط شما تصمیم گیری می شود. همانطور که شغل مربیگری تجاری خود را تدوین می کنید ، باید وقت خود را صرف نگاه کردن به خود و مجموعه مهارت های خود کنید. مربیگری تجاری ، اگرچه ممکن است بعنوان یک معلم برای برخی دیده شوید ، اما این بدان معنا نیست که شما به عنوان یک متخصص دیده می شوید و همه چیز را می دانید. همه چیز با گذشت زمان تغییر می کند و چیزهای جدیدی در دنیای تجارت ظاهر می شود ، بنابراین مربی کسب و کار اغلب شما را ملزم به یادگیری ادامه می دهد. ارتباطات موثر ، گوش دادن و حل مشکلات نیز برای حرفه مربیگری شما ضروری است.

فرآیند کوچینگ

فرآیند اصول حرفه ای کوچینگ

هنگامی که خدمات مربیان تجاری منعقد می شود ، این بدان معنا نیست که شما به عنوان مربی به مشاغل مشتری بروید و به او بگویید چه کاری انجام دهد. این فرآیند به جلسات متعدد و ارتباط منظم بین شما و مشتری نیاز دارد تا مشخص شود در این جلسات چه اتفاقی می افتد. قالب استاندارد فرایند کوچینگ کسب و کار تقریباً به شرح زیر است:

آماده سازی:

اولین قدم شما بیشتر شامل برنامه ریزی برای بقیه مراحل و جمع آوری اطلاعات است. داده هایی که در این مدت جمع آوری می کنید به شما کمک می کند تا مربیگری خود را برای مشتری تنظیم کنید. شما باید در انجام تحقیقات خود دقت بیشتری داشته باشید ، زیرا هر اطلاعاتی که پیدا کنید می تواند مفید باشد.

قرارداد:

این مرحله برای شما و مشتری است که قبل از شروع جلسات مربیگری ، جزئیات خدمات خود را نهایی کرده و آمادگی نهایی را انجام دهید. شما برنامه خود را به مشتری خود ارائه می دهید و هرگونه تعدیل لازم را انجام می دهید. اساساً ، شما از این مرحله برای جزییات دقیق تر چیدمان به صورت حضوری با مشتری خود استفاده خواهید کرد.

جلسه آشنایی:

برگزاری یک جلسه استارتاپ طولانی ترین مرحله این فرایند است و باید باشد. در این مدت ، شما مشتری خود را در نقطه فعلی او ارزیابی خواهید کرد. این جلسه سبک و لحن جلسات بعدی را مشخص می کند. همچنین برای اطمینان از اینکه همه افرادی که در امر مربیگری مشارکت دارند. شما ، مشتری ، کارکنان و غیره-همه از نظر اهداف و مقاصد جلسات در یک صفحه قرار دارید استفاده می شود.

جلسات منظم:

جلسات منظم شما مرحله بعدی فرآیند خواهد بود. اینکه جلسات شامل چه مواردی خواهند بود و تعداد آنها را از قبل مشخص کنید . با این حال ، جلسات شما نباید فقط یک کپی از یکدیگر باشند ، بلکه هر یک باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشند تا توجه و علاقه مشتری را حفظ کنید. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که تکالیفی را برای مشتری برای تکمیل و ارائه پیش نمایش جلسات آینده در نظر بگیرید.

جلسه نهایی/جمع بندی:

در پایان فرایند کوچینگ کسب و کار ، باید یک جلسه نهایی داشته باشید تا کل فرایند را به پایان برسانید. باید از آن برای بستن هرگونه گشادی در سایر جلسات و به طور کلی مربیگری استفاده کرد. همچنین می توانید از این مرحله به عنوان آخرین ارزیابی پیشرفت مشتری خود استفاده کنید و توصیه هایی را در مورد کارهایی که می توانند پس از اتمام ترتیب انجام دهند ، ارائه دهید.

هر مربی کسب و کار قالب خاص خود را برای فرایند مربیگری خود انتخاب می کند

هر مربی کسب و کار قالب خاص خود را برای فرایند مربیگری خود انتخاب می کند

بنابراین هیچ نظم و ترتیب خاصی برای عملیات وجود ندارد. هر فرآیندی را که برای اصول حرفه ای کوچینگ کسب و کار خود طراحی می کنید ، باید مطمئن شوید که می تواند برای هر مشتری مناسب باشد. توصیه می شود که یک فرایند مربیگری اساسی ایجاد کنید. مانند موارد ذکر شده در بالا که بدون توجه به شرایط اضافی ، به طور عمومی با همه مشتریان خود از آن استفاده خواهید کرد. با انجام این کار شما قادر خواهید بود فرایند را برای مشتری خود سفارشی کنید و همچنین با پیشرفت و توسعه کسب و کار خود هرگونه تغییری ایجاد کنید.

محتوای جلسات ، به طور قابل ملاحظه ای ، از مشتری به مشتری متفاوت خواهد بود. تعیین اینکه جلسات شامل چه مواردی خواهد بود ، مدت زمان آنها چقدر است و مدت زمان مورد نیاز خدمات شما بستگی به مشتری دارد. شما باید نیازهای آنها ، نیازهای کسب و کار آنها و اهدافی را که می خواهند با مربیگری به آنها برسند ، در نظر بگیرید. خود فرآیند نیز باید شما را در نظر بگیرد. سبک مربیگری شما ، روش هایی که استفاده می کنید و دانش شما عوامل مهمی در کوچینگ کسب و کار شما خواهند بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید