بیزینس و کوچینگ

چگونه می‌توان برای بیزینس کوچینگ خود یک بیزینس پلن نوشت؟

چگونه می‌توان برای بیزینس کوچینگ خود یک بیزینس پلن نوشت؟

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه برای بیزینس کوچینگ خود یک بیزینس پلن یا طرح تجاری ایجاد کنید؟

این‌که شما در حال برنامه‌ریزی برای شروع یک کار مربیگری جدید هستید یا یک مربی باتجربه هستید، داشتن یک بیزینس پلن (طرح تجاری) بسیار حیاتی است. درگذشته ایجاد طرح‌های تجاری برای همیشه طولانی بود، صدها صفحه طول داشت و معمولاً یک‌بار نوشته می‌شد، در یک کشو خاتمه می‌یافت و دیگر هرگز استفاده نمی‌شد. من پیشنهاد نمی‌کنم این نوع برنامه‌های تجاری را تهیه کنید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید شانس خود را برای بقا و نرخ رشد به حداکثر برسانید، برنامه‌ریزی کسب‌وکار ضروری است.

نحوه ایجاد یک بیزینس پلن تجاری برای بیزینس کوچینگ

نحوه ایجاد یک طرح تجاری برای بیزینس کوچینگ:

برنامه کاری و بیزینس پلن شما باید شامل تمام زمینه‌های زیر با جزئیات باشد که فکر می‌کنید لازم است.

 دید شما:

دیدگاه شما برای بیزنس پلن تجارت چیست؟ ممکن است در حال حاضر برنامه ای نداشته باشید یا سال آینده با تلفیق چشم‌انداز خود بتوانید به آن برنامه برسید، اما مطمئن باشید با کمک آن می‌توانید رویای نهایی کسب‌وکار خود را دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که امسال به شما کمک می‌کند تا به آن نزدیک شوید.

چارچوب زمانی شما:

یک بیزینس پلن باید برای یک‌زمان خاص تعریف شود. برخی از مشاغل دارای برنامه‌های تجاری 3، 5 و حتی 10 ساله هستند. بااین‌حال، برای بیشتر بیزینس کوچینگ، توصیه می‌کنم برای سال آینده یک طرح تجاری ایجاد کنید.

اهداف شما:

وقتی مهلت برنامه را تعیین کردید، زمان آن فرار می‌رسد که اهداف اصلی خود را یادداشت کنید. اهداف شما باید با توجه به زمانبندی و دیدگاه شما باشد تا نتیجه موثری بگذارد.

اهداف خود را از کجا شروع کنیم؟

اگر شما نیز از صاحبان مشاغل هستید یا قصد دارید به تازگی کسب و کاری برای خود شروع کنید، بهترین تجربه آموزشی شما میتواند دوره بیزینس کوچینگ (راه اندازی قدم به قدم کسب و کار).

چرا این دوره آموزشی؟

ما این دوره آموزشی رو به 10 بخش تقسیم کردیم، که در هر بخش از آن فاکتورها و نکات مهمی از قبیل:

  • ایده یابی
  • بخش بازاریابی
  • فرآیندبازاریابی
  • ارزش و…

که شما رو به صورت کاملا تخصصی به همراه دکتر مهدی مواساتی ، آماده شروع کسب و کار خود میکند.

 

چند نمونه از اهداف ممکن

چند نمونه از اهداف ممکن است:

دارایی، مالی، سرمایه‌گذاری:

شما شغلی را اداره می‌کنید، به این معنی که باید مطمئن باشید در اسرع وقت به سودآوری خواهید رسید و به رشد خود ادامه خواهید داد.

  • افزایش فروش X٪
  • افزایش قیمت X٪
  • محصولات با درآمد غیرفعال 20٪ از کل درآمد را نشان می‌دهد.

خدمات یا محصولات:

آیا به دنبال افزودن یا حذف خدمات یا محصولات هستید؟ می‌توانید در این زمینه اهداف ایجاد کنید.

  • یک جریان درآمد منفعل ایجاد کنید.
  • یک گروه عضویت تا X بازکنید.

عملیاتی:

بیشتر مربیان روشی ایجاد کرده‌اند تا سبک خاصی به آن‌ها بدهند. این بدان معنی است که شما باید اهداف عملیاتی را تعیین کنید که به شما امکان دهد سبک زندگی را که آرزو دارید، داشته باشید.

  • این تجارت در یک هفته 4 روزه فعالیت می‌کند.
  • مدیرعامل می‌تواند در ماه آگوست یک ماه تعطیل کند.

 اهداف کوتاه‌مدت تعیین کنید:

برخی از مربیان دوست دارند اهداف خود را تعیین کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر هدفی برای کمک به 100000 نفر تا سال 2025 دارید، می‌توانید هدف خود را برای کمک به 15000 نفر در سال آینده تعیین کنید.

وضعیت فعلی شما:

شما مشخص می‌کنید که برای بیزینس پلن خود چه اهدافی را دنبال می‌کنید. این اکنون بدان معنی است که شما ایده روشنی از هدف نهایی دارید، اما از کجا شروع می‌کنید. در این بخش شما باید اطلاعاتی در مورد مالی، خدمات، منابع و بزرگ‌ترین دستاوردها یا افتخارات شرکت‌ها ارائه دهید.

اگر در حال نوشتن برنامه کاری خود برای یک بیزینس کوچینگ جدید هستید، می‌توانید کمی درباره خود، درباره مهارت‌ها / تجربه‌ای که قبلاً کسب کرده‌اید و هرگونه سرمایه‌گذاری مالی که در این تجارت انجام می‌دهید، بنویسید.

محصولات و خدمات شما

محصولات و خدمات شما:

در طول طرح تجاری چه پیشنهادی خواهید داشت و قیمت‌های مربوط به آن کدام است؟ دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی را ارائه خواهید داد و میزان تأثیر مستقیم آن بر روی رقابت شما، بازار هدف شما و پیش‌بینی‌های مالی شماست.

رقابت شما:

در صنعت مربیگری، بسیاری از افراد در مورد قدرت نام تجاری شخصی صحبت می‌کنند، و اگر شما یک برند شخصی قوی دارید، پس هیچ‌کس نمی‌تواند با شما رقابت کند. همان‌طور که شخص دیگری شما نیستید. تا زمانی که من با هدف ایجاد بیزینس پلن خود موافق هستم، باید در مورد رقابت خود فکر کنید.

این سؤال را از خود بپرسید: “مشتری بالقوه برای حل مشکل خود چه چیز دیگری می‌تواند بخرد؟”

اکنون این احتمال وجود دارد که آن‌ها بتوانند گزینه‌های زیادی را خریداری کنند و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان رقابت مستقیم و رقابت غیرمستقیم دسته‌بندی کرد.

رقابت مستقیم: مشاغلی که محصول یا خدمتی را می‌فروشد که شباهت زیادی به شما دارد.

رقابت غیرمستقیم: مشاغلی که کالایی یا خدماتی را می‌فروشد که مشابه شما نیست، اما این امر می‌تواند مشکل مشتری بالقوه شمارا حل کند.

هنگامی‌که نوع رقابت خود را تعیین کردید، این به شما بستگی دارد که شما تصمیم می‌گیرید به‌طور خاص بر روی چه تعداد از آن‌ها متمرکز شوید، اما حداقل لازم است که 3 رقیب داشته باشید که با عمق بیشتری تجزیه‌وتحلیل کنید.

 پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد شما (USP)

 پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد شما (USP):

پس از بررسی رقابت خود، اکنون باید به‌خوبی بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند و چه پیشنهادی ارائه می‌دهند. اکنون وقت آن است که تعیین کنید تفاوت شما با آن‌ها چیست و این معمولاً به‌عنوان پیشنهاد فروش بی‌نظیر شما (USP) توصیف می‌شود. اساساً چه چیزی شمارا منحصربه‌فرد می‌کند که رقیبان شما نمی‌توانند (یا فعلاً آن را انجام نمی‌دهند)؟ برای بیشتر بیزینس کوچینگ، USP شما با برند شخصی شما گره‌خورده است. اما این‌که بگویم من متفاوت هستم، بنابراین تجارت من تفاوتی ندارد، کافی نیست. شما چطور متفاوت هستید؟ آیا ارزش‌های شماست؟ رویکرد شما؟ یا حتی تعدادی از عناصر باهم ترکیب‌شده‌اند؟

بازار هدف شما:

در این بخش شما با جزئیات به بازار هدف خود نگاه خواهید کرد. مشکلی که تجارت شما می‌خواهد حل کند چیست؟

در حالت ایده آل، شما باید بتوانید جزئیات قابل‌توجهی در مورد بازار هدف خود وارد کنید. هرچه قدر شما واقعاً بازار هدف خود را بشناسید، ایجاد برنامه بازاریابی و فروش آسان‌تر خواهد بود.

برنامه بازاریابی و فروش شما:

شما می‌دانید چه می‌فروشید و می‌دانید بازار هدف شما چیست. برنامه بازاریابی و فروش شما جایی است که شما چگونگی جذب، پرورش و تبدیل مشتریان ایده ال خود را مشخص می‌کنید. در برنامه بازاریابی شما باید مشخص شود که از چه کانال‌های بازاریابی استفاده خواهید کرد، مانند بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات فیس‌بوک و غیره. همچنین باید چگونگی جذب، آموزش و تبدیل مشتری شما بیان شود.

 منابع شما:

برای راه‌اندازی مشاغل خود، به تعدادی از منابع دسترسی خواهید داشت. در حال حاضر بیزینس کوچینگ احتمالاً ضعیف‌تر از سایر مشاغل خواهد بود، اما شما همچنان به منابع نیاز دارید. اختصاص دادن زمان برای تعیین صحیح منابعی که اکنون به آن‌ها نیاز دارید و همچنین منابعی که برای اطمینان از اینکه کسب‌وکار شما می‌تواند رشد و مدیریت را ایجاد کند، مهم است. اگرچه ممکن است غیرضروری به نظر برسد، اما توصیه می‌کنم سعی کنید تا جایی که ممکن است اطلاعات دقیق در مورد افراد، فناوری، نرم‌افزار و پول موردنیاز برای اداره مشاغل خود کسب کنید.

اطلاعات مالی شما

اطلاعات مالی شما:

بخشی از برنامه کسب‌و‌کار که اکثر مردم از توجه به آن طفره می‌روند بخش امور مالی است، اما به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید یک تجارت سودآور و موفق را اداره کنید و این بدان معنی است که شما باید با ارقام خود سروکار داشته باشید.

پیش‌بینی فروش: شما باید آنچه را که انتظار دارید در سال فوق بفروشید در نظر بگیرید. این باید بر اساس هر محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تجزیه‌وتحلیل شود.

پیش‌بینی سود و ضرر: این‌یک نمای کلی از درآمد و هزینه‌هایی است که شما برای سال آینده در تجارت خود انتظار دارید. شما باید بتوانید بر اساس اعدادی که در پیش‌بینی فروش خود آورده‌اید، به‌راحتی قسمت درآمد را پرکنید. با هزینه‌ها، شما باید هزینه‌های متغیر (هزینه‌های مستقیم مربوط به فروش) و هزینه‌های ثابت (هزینه‌های فعلی خود را که بدون توجه به فروش شما ثابت می‌مانند) در نظر بگیرید.

صورت جریان نقدینگی: پول نقد همان چیزی است که تجارت شمارا زنده نگه می‌دارد و تا زمانی که بتوانید پیش‌بینی سود و زیان خود را پرکنید و فکر کنید همه‌چیز درست است، اگر صورت جریان نقدی نداشته باشید، بازهم ممکن است در وضعیت چسبنده‌ای قرار بگیرید. صورت جریان وجه نقد شما به شما نشان می‌دهد که چه زمانی انتظار ورود پول‌ دارید و چه زمانی انتظار دارید که پول بیرون بیاید و به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید آیا در آینده نقاطی وجود دارد که در آن شما ممکن است نیاز به هزینه بیش از‌آنچه در دسترس دارید هزینه کنید.

امیدوارم که این مقاله شما را در ایجاد یک طرح تجاری برای بیزینس کوچینگ کمک کرده باشد. داشتن یک طرح تجاری ضروری نیست، اما من واقعاً معتقدم که داشتن یک طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا زنده بمانید و رشد تجاری خود را به حداکثر برسانید. با اختصاص دادن زمان برای ایجاد برنامه شغلی خود، تحقیقات لازم را که درباره تصمیمات تجاری از مکانی آگاهانه انجام داده‌اید، انجام می‌دهید، ضمن اینکه اطمینان حاصل می‌کنید که از تمرکز فعلی خود بر کسب‌وکار خود آگاهی دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید