راه اندازی کسب و کار

چه کسانی از بیزینس کوچ استفاده می کنند

چه کسانی از بیزینس کوچ استفاده می کنند

چه کسانی به  مربی کسب‌و‌کار نیاز دارند و از خدمات یک بیزنس کوچ استفاده می کنند؟

بیزینس کوچ برای کسانی که از خواسته های خود آگاه بوده و از هرگونه تغییر ترسی ندارند، مناسب است. از مهمترین کسانی که از بیزینس کوچ استقبال می‌کنند، می‌توان به مدیر‌عامل ها و مدیر‌های ارشد شرکت‌ها، صاحبان کسب‌و‌کار (کوچک و بزرگ)، کار‌آفرینان و تمام کسانی که به دنبال رشد و توسعه تجارت خود هستند اشاره نمود. کسانی که از کوچینگ کسب‌و کار استفاده می‌کنند از قشر‌های مختلف جامعه آمده اند و دلایل متفاوتی برای اینکه چرا به دنبال یک مربی تجاری هستند، دارند. برای اینکه بتوانید یک مربی تجاری موثر شوید؛ باید در دوره‌های تربیت کوچ و مربیگری حرفه ای شرکت کرده باشید، همچنین بدانید که چه کسی احتمالاً از شما برای خدمات شما درخواست می‌کند و چرا!

بیزینس کوچینگ برای تجارت شما

در ادمه به بررسی مهم‌ترین مشاغلی که از خدمات مشاوره کوچینگ استفاده می‌کند می‌پردازیم و هرکدام را با توجه‌به نیاز و خدمات دریافتی معرفی می‌کنیم.

سازمان‌ها و شرکتها از مشاوره مربی کسب و کار :

شرکت‌های بزرگ به دنبال مربیان تجاری برای بخش‌های خاص کسب‌و‌کار خود هستند. بخش‌های خاصی که به‌نظر می‌رسد به کمک نیاز دارند ممکن است. از یک بیزینس کوچ که دارای دانش و تخصص مربوط به آن کارکنان است، بهره‌مند شوند. همچنین ممکن است از مربیان تجاری در یکی از مکان‌های خرده فروشی خود برای ایجاد پیشرفت در آن فروشگاه استفاده کنند.

برخی از شرکت‌های بزرگ، اگر تلاش‌های شما را تأیید کنند، ممکن است مشتریانی برای مربیان تجاری باشند. همچنین ممکن است چندین مربی تجاری را به طور همزمان استخدام کنند، به ویژه اگر از این خدمات برای نیچ مارکت ها و مناطق مختلف استفاده می‌کنند. این امکان وجود دارد که  شرکت یک بیزینس کوچ را حفظ کند یا آنها را به عنوان کارمند شرکت خود استخدام کند تا در مواقع نیاز به آن خدمات دسترسی داشته باشد.

در حالی که داشتن یک شرکت به عنوان مشتری برای مربیگری کسب و کار شما یک موفقیت کامل است، انتظار نداشته باشید که آنها به راحتی به عنوان بخشی از مخاطبان شما در دسترس باشند. بسیاری از مربیان تجاری که مشتریان شرکتی دارند معمولاً دارای عملکرد بزرگتر، مهارت بیشتری هستند و مدتی است که حرفه ای داشته اند. این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید برای یک مشتری شرکتی مربیگری کنید، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

مشاغل کوچک

مشاغل کوچک:

مشاغل کوچک ممکن است در صورتی که احساس مشکل می‌کنند به دنبال یک بیزینس کوچ باشند. ممکن است نشانه‌هایی وجود داشته باشد که نشان می‌دهد کاری که یک کسب و کار انجام می‌دهد به خود آسیب می رساند. اما ممکن است هیچ شواهد واضحی در مورد علت واقعی آن و نحوه رفع آن وجود نداشته باشد. مشاغل کوچک که مربیان کسب و کار را استخدام می‌کنند معمولاً شخصی محلی را انتخاب می‌کنند و تجربه مربیگری مشاغل کوچک و مستقل را دارد. ممکن است به دنبال فردی باشند که با صنعت خود آشنایی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که کمک‌هایی که از مربی کسب و کار دریافت می‌کنند تا حد ممکن برای آنها مناسب است.

در مورد مشاغل کوچک مسئله هزینه و زمان وجود دارد که ممکن است مالکان و مجریان یک مشاغل کوچک مایل نباشند با مشارکت شخصی از خارج تلف کنند. این احتمال وجود دارد که یک کسب و کار کوچک احتمالاً مجدداً از خدمات یک مربی کسب و کار استفاده نکند، اما ممکن است یک مربی را به دیگران ارجاع دهد.

صاحبان مشاغل

صاحبان مشاغل:

صاحبان مشاغلی که به دنبال مربی هستند اغلب این کار را با هدف تبدیل شدن به رهبران بهتر انجام می‌دهند. این می‌تواند به این معنا باشد که آنها می‌خواهند خود را در مشاغل خود، بازار فردی یا صنعت خود به طور کلی بهبود بخشند. در برخی موارد، یک صاحب شغل ممکن است هنگام ایجاد کسب‌و‌کار خود به‌دنبال یک مربی تجاری باشد و بخواهد تا آنجا که ممکن است به خود تقویت بیشتری دهد.همچنین اگر صاحب یک کسب‌و‌کار از کمک یک مربی راضی بوده و از خدمات آن بسیار سود برده باشد. ممکن است مجدداً از خدمات آنها برای کارمندان خود و یا به منظور گسترش کسب‌و‌کار خود استفاده کند. همچنین این احتمال وجود دارد که صاحبان مشاغل اطلاعات شما را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. مانند نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها، در نتیجه به گسترش پایگاه مشتری شما کمک کنند.

دوره بیزینس کوچینگ حرفه‌ای:

اگر شما نیز از صاحبان مشاغل هستید یا قصد دارید به تازگی کسب‌و‌کاری را برای خود شروع کنید، بهترین تجربه آموزشی شما می‌تواند دوره بیزینس کوچینگ (راه اندازی قدم به قدم کسب و کار).

چرا این دوره آموزشی؟

ما این دوره آموزشی رو به 10 بخش تقسیم کردیم، که در هر بخش از آن ما فاکتورها و نکات مهمی از قبلی:

  • ایده یابی
  • بخش بازاریابی
  • فرآیندبازاریابی
  • ارزش و…

که شما رو به صورت کاملا تخصصی به همراه دکتر مهدی مواساتی ، آماده شروع کسب و کار خود می‌کند.

مشتریان فردی در بیزینس کوچ

مشتریان فردی:

اکثر مواردی که یک مشتری فردی؛ مربی تجاری استخدام کرده است به خاطر حرفه خود است. اغلب مستقل از محل کار یا صنعت آن مشتری است و به این دلیل که آنها می‌خواهند خود را از نظر حرفه ای بهتر کنند. این مشتریان اغلب هدف خاصی دارند که می خواهند با کمک یک مربی به آن برسند. این اهداف ممکن است مواردی مانند ارتقاء در شرکت فعلی آنها یا واجد شرایط بودن برای شغل رویایی آنها باشد. در نتیجه، ممکن است آنها به دنبال مربیان تجاری باشند که دانش و مهارت‌های مربوط به آن اهداف و حرفه خود را دارند.

برخی از مشتریان ممکن است قبلاً در موقعیت رهبری قرار داشته باشند و بخواهند مهارت‌های خود را تقویت کنند. مدیران عامل، مدیران اجرایی و سایر موقعیت‌های مشابه ممکن است با افزایش مسئولیت‌‎های خود به دنبال یک مربی تجاری باشند. آنها همچنین ممکن است بخواهند از خدمات یک مربی استفاده کنند تا از رقبای خود جلوتر باشند. با گذشت زمان، آنها همچنین ممکن است کار با یک مربی تجاری را انتخاب کنند تا بتوانند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در بهترین حالت حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید