راه اندازی کسب و کار, مشاوره کسب وکار

بهترین مشاور کسب‌و‌کار در ایران

بهترین مشاور کسب و کار در ایران

بهترین مشاور کسب‌و‌کار، راه‌گشای کسب‌وکار های جدید و افرادی که به دنبال توسعه تجارت هستند می‌باشد. او کسی است که با ارائه راهنمایی‌های لازم و مناسب در زمینه کسب‌و‌کار شما به موفقیت شما کمک می‌کند. در این مقاله شما را با بهترین مشاور کسب‌وکار و خدمات آن آشنا می‌کنیم با ما همراه باشید.

‌به فضای تنگاتنگ رقابتی در کسب و کارها توجه کنید، چند سال گذشته، برای معدود افرادی اهمیت داشت که مثلا وقتی از فروشگاهی خرید می‌کنند، در بسته‌بندی‌های خاص و شکیل، خرید خود را تحویل بگیرند. برخورد صحیح با مشتری تاثیر زیادی داشت ولی بهایی داده نمی‌شد، مگر افراد باهوشی که متوجه می‌شدند که زبان خوش‌‌؛ بیشتر می‌فروشد. تا اینکه امروز با فوران اطلاعات، عموم آگاه تر شدند.

بهترین مشاور کسب‌و‌کار در ایران:

مردم بیشتر به کیفیت بها می‌دهند تا کمیت. سلیقه‌ها بهبود یافته و افراد در انتخاب هوشمندانه عمل می‌کنند. منابع مردم برای مشورت در پیدا کردن مرجع و منبع مناسب برای خرید محصول و خدمات بیشتر شده و همین باعث شده، هر شخصی که تصمیم به شروع یک ایده و بیزینس را دارد، در ابتدای کار، جای پای خود را، از همان قدم اول، محکم کند. چگونه؟

چه کسی راهنما و راهگشا است؟ راه صد ساله را در یک شب رفتن ‌افرادی هستند که برای کسب تجربه، عمر و زمان و پول خود را سرمایه می‌کنند، سال‌ها تحقیق و پژوهش می‌کنند، که بتوانند راه رشد انسان را بهبود و تسریع ببخشند، که به افراد کمک کنند تا بتوانند راه صد ساله را یک شبه بروند.

از جمله این افراد جناب مهدی مواساتی می باشند که در آکادمی مواساتی، تجربیات و علم خود را در به‌روزرسانی دانش مدیران و کار‌آفرینان, توسعه مهارت‌های افراد آماده به کار و افزایش مهارت افراد شاغل برای بالا بردن بهره‌وری، به‌کار برده است. هدف آکادمی ما، توسعه مهارت‌های افراد در تمام سطوح شغلی، از بین بردن بیکاری و ایجادیک خط مشی صحیح و اصولی برای صاحبان کسب‌و‌کار و حتی افراد آماده به کار می‌باشد.

بهترین مشاور کسب‌و‌کار چگونه می‌تواند به من کمک کند؟

‌همه ما در هنگام بیماری به پزشک مراجعه می‌کنیم! زیرا پزشکان دلیل حال بد ما را می‌دانند، وقتی دلیل آشکار شود، درمان سریع‌تر و راحت‌تر، نتیجه و بهبودی، بهتر صورت می‌گیرد. بهترین مشاور کسب‌و‌کار، نقاط عطف و ضعف کسب و کار شما را می‌داند و بارها با مواردی مثل بیزینس شما برخورد داشته و می‌داند که دلیل و درمان بحران‌ها، چالش‌ها و پستی بلندی‌ها چیست؛ به همین دلیل بهترین پزشک برای درمان بهبود عملکرد سیستم بیزینسی شما، یک مشاور کسب و کار حرفه‌ای است.

شما همراهان عزیز اگر به دنبال مشاور کسب‌وکار می‌گردید یا به دنبال راهی برای آشنایی بیشتر با خدمات بیزینس کوچینگ و مشاوره کسب‌‌و‌کار هستید می توانید با ورود به این قسمت‌ها اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید. ما در آکادمی مواساتی آماده پاسخگویی به هرگونه پرسش شما عزیزان هستیم.

چرا و از چه زمانی باید مشاور کسب‌و‌کار داشته باشیم؟

‌خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج این ضرب‌المثل حجت را برای شما تمام می‌کند. قدم اول همیشه مهم‌ترین گام است. چرا باید از ابتدای کار که علم و تجربه کافی نداریم، با آزمون و خطای بیهوده، زمان و سرمایه خود را هدر بدهیم و با برنامه‌های غیراصولی، برندی که می‌تواند قدرتمند و موفق باشد را به خطر بیندازیم، در حالیکه می‌توانیم با تکیه کردن به افراد متخصص، از همان قدم اول، مرحله به مرحله، درست پیشروی و پیشرفت کنیم و اصول هر مرحله را به درستی و با هدف مشخص، مدیریت کنیم.

 

اشتباهات رایج در شروع، که کسب و کار موجب  شکست می‌شود

اشتباهات رایج در شروع، که کسب‌و‌کار ما را با شکست مواجه می‌کند:

  • ‌عدم داشتن اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت.
  • ‌عدم نگارش صحیح بیزینس پلن و یا عدم پیروی اصولی از آن.
  • ‌پیروی کردن از مسیرهای سنتی و دنبال کردن افکار منسوخ شده.
  • ‌عدم مشورت با مشاور کسب‌و‌کار.
  • ‌عدم وجود خط مشی صحیح.
  • ‌عدم انعطاف برای سوار شدن بر موج تغییرات جامعه. (هجوم موج عظیمی از اطلاعات، باعث می‌شود هر‌روز ایده‌های جدیدی به بازار بیاید و متاسفانه یا خوشبختانه، معمولا عمر این ایده‌ها کوتاه است، ولی هر ایده و چالشی که پدید می‌آید، در زمان همه گیر شدنش، بسیار مسمر‌ثمر بوده و باعث نتیجه خوب برای کسب و کار ما می شود).
  • ‌عدم داشتن زمان‌بندی درست و یا عدم پیشروی طبق زمان‌بندی.
  • ‌عدم داشتن خلاقیت.
  • ‌عدم وجود هم‌فکری.
  • ‌عدم مدیریت صحیح منابع، زمان و سرمایه.
  • ‌سازمان‌بندی غیر اصولی.
  • ‌عدم در نظر گرفتن سرمایه کافی.
  • ‌عدم جذب افراد مناسب و متخصص.
  • ‌عدم وجود همبستگی و هماهنگی و تقسیم کار صحیح بین افراد سازمان.
  • ‌عدم عملکرد صحیح در بحران‌ها.
  • ‌عدم عملکرد صحیح در بازار فروش.
  • ‌عدم مدیریت صحیح در مرحله نتیجه‌گیری و فروش.

 بهترین مشاور کسب‌و‌کار چه مزیتی دارد؟

 

داشتن بهترین مشاور کسب‌و‌کار چه مزیتی برای من دارد؟

بهترین مشاور کسب‌و‌کار طی چند مرحله تجارت شما را بررسی می‌کند مشکل ها و ایراد های چرخه کاری شما را شناسایی و با ارائه پیشنهاد‌های مناسب و اجرایی آنها را برطرف و بهبود می بخشد. در ادامه روند کار او را بررسی می‌کنیم تا شما بهتر با این موضوع آشنا شوید.

‌یک دیدگاه اجمالی به کسب‌و‌کار شما دارند:

این امر حتی در زندگی شخصی ماهم لازم است که اگر با مشکلی مواجه می‌شویم، با کسی صحبت می‌کنیم که از کنار دارد به داستان نگاه می‌کند و در بطن ماجرا نیست. این امر باعث می شود، یک نگاه اجمالی بر روی بیزینس ما وجود داشته باشد، و مواردی را که از چشم ما پنهان شده ببینیم.

گاهی صاحبان کسب‌و‌کار، بقدری درگیری و دغدغه دارند که متوجه تله‌های ریز و کوچیک نمی‌شوند. اگر این موارد مدیریت نشوند، آرام آرام بزرگتر و دردسرساز می‌شوند. یک مشاور حرفه‌ای، به شدت چشم بر شکار این تله‌ها دارد، چراکه می‌داند اگر بهینه و صحیح مدیریت نشوند، بسیار خطرساز خواهند‌بود.

تخصیص استراتژی بهینه و درست:

‌همه چیز را همگان دانند. اگر کسب‌و‌کار شما مثل یک مزرعه باشد، شما به تنهایی نمی‌توانید مراحل کاشت و داشت و برداشت را انجام بدهید.  تخصیص استراتژی، فرآیندی‌است که باید بسیار اصولی و تخصصی، منحصر بفرد و کاملا طبق معیارهای روز جامعه چیده شود، و نیاز به تخصص دارد. چیدن استراتژی بهینه و عمل به آن، شاه راه رسیدن به موفقیت است، که متخصص و مشاور کسب‌و‌کار بهترین گزینه خواهد بود، چراکه شما در همه چیز نمی‌توانید تکروی کنید.

داشتن مشاور، شما را همگام با متد‌های به روز کسب‌و‌کار نگه می‌دارد:‌

هرشخصی برای رشد و پیشرفت، باید علم و اطلاعات خود را در حوزه کسب و کارش به روز نگه‌دارد. حال یک مشاور کسب و کار، علمی را به روز رسانی می‌کند که تمام کسب‌و‌کار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از همان قدم اول، برای شروع و چیدن بیزینس پلن، تا گام آخر که مربوط معرفی، افزایش تقاضا و فروش و عرضه می شود. هرچه اطلاعات شما در این زمینه‌ها گسترده‌تر و به‌روز تر باشد، قطعا مسیر هموارتری خواهید داشت، ولی شما نمی‌توانید تمامی کارهای مربوط به کسب‌و‌کار خود را به‌تنهایی مدیریت کنید و نیاز به کمک خواهید داشت.

مدیریت درست نیرو، منابع و سرمایه:

‌اشتباهی که معمولا در بیزینس‌ها، بعد از گذشت مدتی رخ می‌دهد، این است که مدیران شروع به افزایش نیرو می‌کنند، سرمایه بیشتری به‌کار می‌گیرند. ولی باید بدانید، گاهی در توان و انرژی کارمند شما هست که بخواهد در ازای افزایش درآمد، بجای یک وظیفه و هدف، دو هدف داشته باشد. مثلا هم تلفن هایتان را پاسخ بدهد و هم پشتیبان سایت باشد.

در واقع این امر، نیاز به مدیریت و عملکرد هوشمند دارد، که از این طریق، شما محیط کار خلوت‌تر (که مثلا بجای ۲۰ نیرویی که کارهای‌ شما را سطحی انجام می‌دهند، ده نفر نیرویی خواهید‌داشت که کار عمیق‌تر می‌کنند و پول بیشتری دریافت می‌کنند، اعتماد بنفس دارند، تشویق می‌شوند و در ازای کاری که انجام می‌دهند خوشحال هستند.) و همچنین مدیریت محیط سازمان برای شما آسان‌تر و همچنین در بودجه‌ای که برای حقوق کارمندان‌ خود درنظر گرفته‌اید، صرفه جویی خواهد شد. می‌توانید به راحتی، با مشورت از مشاوران آکادمی مواساتی، بهترین و هوشمندترین راهکارها را برای مدیریت کسب و کارتان دریافت کنید.

افزایش سود، کاهش و جبران ضریب خطا:

‌برای موفقیت، باید اولین یا بهترین بود؛ چرا‌که در هر کسب‌و‌کار که قدم بگذارید، قبل از شما، کسی بوده که آن جایگاه و سهم بازار را تصاحب کرده است، طوری که صاحبان کسب وکار، چنان دست پر می‌آیند، و بقدری مشورت و فکر خوب، پشت هر کسب‌و‌کاری وجود دارد که شما اگر بخواهید به تنهایی، بدون مشورت، با آزمون و خطا کردن شروع به کار کنید، ایده شما محکوم به شکست خواهد بود. زیرا هم وقت شما محدود است (به این دلیل که سرعت رشد و پیشرفت رقیبان شما بسیار بالاست) و هم کارتان برای رشد کردن بین رقبا بسیار سخت‌تر می‌شود و نه می‌توانید اولین باشید نه بهترین. چون معمولا در این چنین مواقع، افراد از رقبای خود تقلید می‌کنند بجای اینکه وقت و انرژی بگذارند، مشورت کنند و به ایده‌های جدید فکر کنند.

برای انتخاب مشاور، باید به‌موارد زیر توجه کنید:

برای انتخاب بهترین مشاور کسب‌و‌کار، باید به‌موارد زیر توجه کنید:

  • ‌توجه داشته باشید برای انتخاب مشاور، دریافت و بررسی رزومه مشاور را در اولویت قرار دهید و ببینید با کدام‌یک از کسب‌و‌کار‌های بزرگ کار کرده است.
  • ‌مشاور کسب و کار باید در دسترس باشد و بتواند در حل مسائل و بحران‌های پیش آمده به شما کمک کند.
  • ‌مشاور باید کاملا با بازار آشنا باشید و اطلاعات به روز داشته و بتواند بهترین راهکارها را برای شما ارائه بدهد.
  • ‌مشاور باید در حیطه منحصر‌بفردی فعالیت کند و این ادعا که می‌تواند در تمامی حوزه‌ها متخصص عمل کند، ادعای درستی نیست.

آکادمی مواساتی:

مهدی مواساتی موسس آکادمی کسب‌و‌کار مواساتی، بیزینس کوچ بین المللی، مدرس دانشگاه و کارگاه‌های آموزشی در حوزه کسب‌و‌کار و به ویژه کار‌آفرینی، یکی از حامیان آموزش و توسعه کسب‌و‌کار آنلاین در ایران می‌باشد. آکادمی مواساتی تجربه، تخصص و مهارت را به عنوان سرلوحه کار قرار داده و به روزترین آموزش‌ها را که مطابق با استاندارد‌های بین المللی موثر و کاربردی است ارائه می دهد.

 

سخن آخر:

‌مشاور کسب و کار نقش حیاتی در بیزینس شما دارد و بعنوان یک پشتیبان شما را حمایت می‌کند و هدف اصلی او رسیدن به موفقیت است، چرا که موفقیت او، در گرو موفقیت شماست….

دیدگاهتان را بنویسید